زیمرمن: مردم افغانستان باید خود تصمیم بگیرند

© REUTERS / Ints KalninsA German soldier holds NATO flag during a ceremony to welcome the German battalion being deployed to Lithuania as part of NATO deterrence measures against Russia in Rukla
A German soldier holds NATO flag during a ceremony to welcome the German battalion being deployed to Lithuania as part of NATO deterrence measures against Russia in Rukla - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارنیلیوس زیمرمن سفیر ملکی ناتومی گوید، مردم افغانستان باید خود تصمیم بگیرند که کدام دست‌آوردها را می‌خواهند حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، کارنیلیوس زیمرمن سفیر ملکی ناتومی گوید تنها راه رسیدن به آینده‌ی صلح‌آمیز در افغانستان، رسیدن به یک توافق سیاسی است. کارنیلیوس زیمرمن، در گفت‌وگو با تلویزیون یک تاکید کرد که راه حل بهتر و قانع‌کننده‌ی دیگری جدا از رسیدن به یک توافق سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان وجود ندارد.

وی همچنین در این گفت‌وگوی ویژه گفت که جامعه‌ی جهانی و ناتو نمی‌خواهد که دست‌آوردهای هجده سال گذشته از دست برود اما از سویی تاکید کرد که مردم افغانستان باید خود تصمیم بگیرند که چه دست‌آوردهایی را حفظ کنند.
آقای زیمرمن گفت: «همه‌ی افغان‌ها در این کشور باید دیدگاه‌شان را در مورد آینده‌ی کشورشان شریک کنند. به نظر من این افغان‌ها استند که باید تصمیم بگیرند کدام دست‌آوردشان را که به همکاری جامعه‌ی جهانی از سال ۲۰۰۱ بدین‌سو به‌دست آورده‌اند، حفظ می‌کنند. بسیار واضح است که جامعه‌ی جهانی که برای دست‌یابی به این دست‌آورد‌ها کار کرده است، علاقه ندارد که از دست برود.»
آقای زیمرمن گفت که اولویت مهم‌تر از صلح‌ پایدار برای مردم افغانستان وجود ندارد و از سیاست‌گران افغانستان خواست که اختلاف‌های‌شان را کنار بگذارند و برای رسیدن به یک توافق صلح خودگذری نشان دهند.«به نظر من اولویتی بهتر از صلح دوام‌دار برای مردم افغانستان وجود ندارد. بنابرین، من از تمام سیاست‌مداران می‌خواهم که اختلاف‌های‌شان را کنار بگذارندو ازخودگذری که لازمه‌ی یک توافق می‌باشد، نشان دهند تا گام به گام به صلح در افغانستان نزدیک شویم.»
سفیر ملکی ناتو همچنین تاکید کرد که شهروندان کشور باید همه دیدگاه‌های‌شان در پیوند به گفت‌وگوهای صلح را بیان کنند. او گفت: «طالبان مشروعیت حکومت را زیر پرسش قرار می‌دهند. بنابرین اگر مردم افغانستان متحد شوند و از خطوط جداکننده عبور کنند و بینش‌شان را در مورد صلح روشن سازند، این امر یک استدلال قوی را به ‌میان می‌آورد. و این امر نه تنها گفت‌وگوها را تقویت می‌کند، بل یک توجیه خوب به جامعه‌ی جهانی ارایه می‌کند که به کمک‌هایش ادامه دهد.»
سفیر ملکی ناتو همچنین تاکید کرد که حضور نیروهای خارجی در افغانستان به وضعیت این کشور بستگی دارد و تاکنون هیچ دستوری برای خروج نظامیان خارجی داده نشده‌است. او گفت: «وزرای خارجه تمام کشورهای عضو ناتو فیصله کردند که به رویکرد مبتنی بر شرایط وفادار باقی می‌مانند برعلاوه هیچ دستوری برای بیرون‌کشیدن سربازان داده نشده‌است و من این شایعه‌ها را رد می‌کنم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала