پسر قذافی انتقام پدر را می گیرد

© AP Photo / Ammar El-Darwishسیف الإسلام قذافی پسر معمر القذافی
سیف الإسلام قذافی پسر معمر القذافی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راه برای نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده لیبیا هموار شده است.

رئیس ریاست ثبت شهروندان از صدور تذکره برای اعضای خانواده معمر القذافی خبر داد تا بدین ترتیب مهمترین مانع برای نامزدی سیف الإسلام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برداشته شود.
به گزارش اسپوتنیک، محمد بالتمر رئیس ریاست ثبت شهروندان لیبیا گفت که برای اعضای خانواده معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور تذکره صادر شده است.

پسر قذافی از پوتین درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
پسر قذافی از پوتین درخواست کمک کرد

وی ضمن تکذیب هرگونه فشار به ریاست ثبت شهروندان به منظور صدور کارت شناسایی برای خانواده قذافی از جمله سیف الإسلام القذافی پسر او گفت: سازمان ثبت احوال به دور از گرایشات سیاسی به وظایف خود عمل می کند.
ناظران معتقدند که صدور کارت شناسایی برای سیف الإسلام القذافی یکی از مهمترین موانع نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را از بین می برد
گفتنی است که سیف الإسلام در جریان انقلاب سال 2011 میلادی در لیبیا که منجر به سرنگونی معمر القذافی شد دستگیر شد و در جولای سال 2015 میلادی به اعدام محکوم گردید، اما در نهایت در سال 2017 میلادی از زندان آزاد شد.
لیبیا از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اختلافات و درگیری‌‌های شدید بر سر قدرت است. این اختلافات منجر شده که لیبیائی‌ها نتوانند دولت یکپارچه‌ای در این کشور تشکیل دهند، به‌گونه‌ای که در شرق پارلمان لیبیا اداره امور را در دست دارد و در غرب نیز دولت وفاق ملی که نتوانسته از پارلمان رأی اعتماد بگیرد بر سر کار است. این در حالی است که در پی نبود دولت یکپارچه در لیبیا این کشور با خلأ امنیتی مواجه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала