تصمیم امریکا برای تغییر قدرت در دو کشور دیگر

© REUTERS / Leah Millisتصمیم امریکا برای تغییر قدرت در کشور دیگر
تصمیم امریکا برای تغییر قدرت در کشور دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا تأیید کرد که، در ایالات متحده امریکا تصمیم جدی تغییر قدرت در دو کشور دیگر را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمئو، وزیر امور خارجه امریکا می گوید که ایالات متحده نه تنها مایل به تغییر قدرت در ونزوئلا است، بلکه کشورش می خواهد که قدرت در نیکاراگوا نیز تغییر کند.
این مطلب را وزیر امور خارجه امریکا در پاسخ به خبرنگار سوال خبرنگار شبکه تلیویزیونی Telemundo که پرسید، آیا ایالات متحده تصمیم دارد تا با رژیم غیر دموکراتیک کوبا مبارزه کند یا خیر، ابراز داشت.
پمپئو گفت: "ما می دانیم که دولت های این کشورها با مردم خود بی رحم هستند، آنها تهدید واقعی هستند: تهدید به امنیت، تهدید به فرد، مردم دراین کشور ها از آزادی های اساسی خود محروم هستند".

یادآوری می کنیم که که در تاریخ (23 جنوری) تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شدت گرفت. خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در جریان این تظاهرات خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала