هشدار پاکستان: هرگونه اقدام هند علیه اسلام‌آباد صلح افغانستان را خدشه می زند

© Collage : La Voix de la Russieاهداف زرادخانه هستوی پاکستان
اهداف زرادخانه هستوی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش پاکستان یکبار دیگر از هرگونه اقدام هند علیه اسلام‌آباد و تأثیر آن بر روند صلح افغانستان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به افزایش تهدیدهای هند علیه این کشور اعلام کرد که هرگونه حمله نیروهای هندی به کشورش روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
گروه «جیش محمد» که در پاکستان مستقر است اخیرا نیروهای هندی در کشمیر را هدف حمله انتحاری قرار داد که بیش از 40 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت.
"نارندرامودی" نخست وزیر هند سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان را به طراحی این حمله متهم کرد و نسبت به اقدامات تلافی جویانه هند به این کشور هشدار داد.
وی روز گذشته به نیروهای هندی دستور داد تا برای حمله احتمالی به اهدافی در خاک پاکستان آماده باشند.
جنرال "آصف غفور" سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در صورت هرگونه حمله احتمالی هند به پاکستان روند صلح افغانستان نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
وی تصریح کرد که اقدام تلافی جویانه هند علیه این کشور روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: اگر قرار بر این است که تروریسم در منطقه از بین برود، پس به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح افغانستان بسیار حیاتی است.
وی افزود: اما اگر هند به پاکستان حمله کند ما دفاع از خاک پاکستان را در اولویت قرار داده و سایر مسائل نیز به حاشیه خواهند رفت.
اخیرا «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل نیز گفته بود که هرگونه اقدام تلافی جویانه هند روند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала