روسیه در پاسخ به بیرون شدن امریکا از پیمان «آی ان اف» راکت «کالیبر» را توسعه می دهد

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در پاسخ به بیرون شدن امریکا از پیمان «آی ان اف» راکت «کالیبر» را توسعه می دهد
روسیه در پاسخ به بیرون شدن امریکا از پیمان «آی ان اف» راکت «کالیبر» را توسعه می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم راکت زمینی «کالیبر» نه تنها در کشتی ها بلکه در بخش زمینی هم توسعه خواهد یافت.
شلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات - اسپوتنیک افغانستان
چرا امریکا از راکت"کالیبر" روسی هراس دارد

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در بخش صنعت روسیه امروز 23 فیبروری گفت، روسیه به دلیل بیرون شدن امریکا از پیمان راکت های میان برد و راکت های کوتاه برد «آی ان اف» می خواهد سیستم راکت مبتنی بر زمین «کالیبر» را نه تنها در کشتی ها بلکه در زمین هم توسعه دهد.

او گفت، حداکثر محدوده راکت های مجتمع زمین، و همچنین مجموعه کشتی، بیش از 4.5 هزار کیلومتر خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است.

پیش از این، گزارش شده بود، که کار تحقیقاتی بالای بازسازی این راکت ها در حال انجام است و ساخت راکت های جدید در برنامه تسلیحات دولتی تا سال 2027 گنجانده شده است و آنها با راکت های کالیبر متفاوت هستند.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 5 فیبروری سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از توسعه کالیبر خبر داد، که پس از آن کارشناسان خاطر نشان کردند، که برای بازسازی این راکت تنها لازم است که سیستم مدیریت آن را تغییر دهیم و نرم افزار جدید را جایگزین کنیم.

به تاریخ 2 فیبروری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، که روسیه در پاسخ به تصمیم ایالات متحده امریکا مبنی بر بیرون شدن از پیمان «آی ان اف» اقدام مشابهی انجام می دهد. طرف امریکایی اصرار داد که دلیل بیرون شدن آنها از این پیمان نقض سیستماتیک توسط مسکو است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала