پرویز مشرف: برای رویارویی با هند باید با اسرائیل پیوند برقرار کنیم

© AFP 2023 / ASIF HASSANپرویز مشرف: برای رویا رویی با هند باید با اسرائیل پیوند برقرار کنیم
پرویز مشرف: برای رویا رویی با هند باید با اسرائیل پیوند برقرار کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین پاکستان در جریان یک نشست خبری در دبی به ایجاد پیوندها با اسرائیل برای رویا رویی با هندوستان اشاره کرد.
مدارک شناسایی «پرویز مشرف» باطل شد - اسپوتنیک افغانستان
مدارک شناسایی «پرویز مشرف» باطل شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پرویز مشرف رئیس جمهور و حاکم نظامی پیشین پاکستان با شرکت در یک کنفرانس خبری در دوبی گفت: کشورش باید برای رویا رویی با هند با اسرائیل پیوند برقرار کند.

وی افزود: پاکستان به خوبی توانایی آن را دارد، تا اتحاد هند و اسرائیل را برهم بزند و به عنوان یک کشور قدرتمند با آنان وارد مذاکره شود.

مشرف تأکید کرد: در دوران حکومت خود تلاش زیادی کردم که با اسرائیل پیوند برقرار کنم.

وی افزود: اسرائیل خواهان پیوند با پاکستان است و اطمینان دارد که اگر این پیوند برقرار شود بسیاری از اختلاف ها حل خواهد شد.

پرویز مشرف در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مخالفت با دولت حزب تحریک انصاف گفت: نصف اعضای کابینه دولت کنونی از وزیران دولت من هستند پس چرا باید با عمران‌خان مخالفت کنم.

وی افزود: قدرت سوم که سال‌ها برای آن زحمت کشیدم احزاب سنتی را شکست داد و به خوبی کشور را اداره می‌کند.

مشرف تصریح کرد: پاکستان کشور من است، خانواده و دوستانم در این کشور زندگی می‌کنند و من به دنبال بازگشت به کشورم هستم اما بی گدار به آب نمی‌زنم و منتظر رسیدن زمان مناسب هستم.

احزاب مردم پاکستان و مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز به اظهارات مشرف درباره اسرائیل واکنش نشان دادند. به طوری که سناتور «شری رحمان» رهبر پارلمانی حزب مردم پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، که همه کشور به خاطر سخنان مشرف درباره اسرائیل شوکه شده‌اند.

 او گفت: اسرائیل نمی‌تواند مسلمانان فلسطینی را تحمل کند، پس چطور یک قدرت اتمی چون پاکستان را تحمل می‌کند؟ چنین سخنانی به تویت یک خبرنگار اسرائیلی که گفته بود یک جت اسرائیلی از تل‌آویو به اسلام آباد در اکتوبر 2018 پرواز کرده، اعتبار می‌بخشد. دولت باید به زودترین وقت پاسخ دهد و موضع پاکستان را مشخص کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала