آغاز صادرات صدها تُن سنگ تالک ننگرهار به روسیه و هند

© Photo / Eng Mobariz FBکارخانه پروسس ماده معدنی تالک در ننگرهار
کارخانه پروسس ماده معدنی تالک در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیراً صدها تُن سنگ تالک افغانستان به روسیه و هند صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است امروز (یکشنبه، ۵ حوت) نخستین محمولهٔ صادراتی افغانستان که شامل ۳۷۰ تُن سنگ تالک و ۲۰۰ تُن ماش است، از ولایت نیمروز به جانب بندر چابهار و سپس از آنجا به هند صادر شود.

این در حالیست که دو روز قبل یک محمولهٔ سنگ تالک افغانستان با ۱۳۰ تُن سنگ تالک از طریق راه آهن به روسیه صادر شد.

کارخانه پروسس ماده معدنی تالک در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
معادن تالک افغانستان؛ گنجی که داعش روی آن نشسته است

قابل ذکر است که تقاضای سالانه روسیه فدراتیف در حدود ۲۰۰ هزار متریک تُن بوده و خواهان خریداری در حدود ۱۲ هزار متریک تُن سالانه از افغانستان می‌باشد. با صادر نمودن ۱۲ هزار متریک تُن سنگ تالک به روسیه میتوان حجم صادرات افغانستان را از چهار میلیون دالر امریکایی فعلی تا ۷.۶ میلیون دالر امریکایی الی اخیر سال ۲۰۱۹ ازدیاد بخشید.

در مراسم حرکت نخستین محمولهٔ صادراتی افغانستان به بندر چابهار، مقام‌های سه کشور عضو توافق‌نامه چابهار (افغانستان، ایران و هند) و همچنین سفرای کشورهای منطقه حضور خواهند داشت.

در همین حال، هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری که روز گذشته در کابل در یک نشست خبری سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد، که در مراسمی با حضور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در شهر مرزی زرنج، نخستین محصول تولید افغانستان راهی چابهار خواهد شد.

محمد رحيم کريمزى رييس کريمزى گروپ که ٣٧٠ تن سنگ تالک را به هندوستان مى فرستد، گفته است که سنگ تالک افغانستان قبلاً به کشورهاى آسيايی، اروپايی و امريکايی صادر می‌شد، و اين بار اول است که به هندوستان نيز از طرق بندر چابهار صادر مى گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала