پاسخ سازمان ملل به شکایت افغانستان در مورد سفر طالبان

پاسخ سازمان ملل به شکایت افغانستان در مورد سفر طالبان
پاسخ سازمان ملل به شکایت افغانستان در مورد سفر طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل به شکایت افغانستان در مورد سفر برخی اعضای گروه طالبان به کشور های مختلف، جواب مثبت داده است.

اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که آنان از چگونگی سفر اعضای گروه طالبان که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند شکایت کرده بود و به همین دلیل، دیدار طالبان با نخست وزیر پاکستان لغو شد.

پاکستان تلاش دارد به طالبان مشروعیت بین الملل ‌ببخشد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان تلاش دارد به طالبان مشروعیت بین الملل ‌ببخشد

شکایت افغانستان به دفتر سازمان ملل در مورد دیدار هیات طالبان با عمران خان نخست وزیر پاکستان ظاهرا کارساز بود؛ زیرا وزارت خارجه افغانستان می گوید که دو شکایت پی هم آنان از طالبان توانست این دیدار را لغو کند.
هر چند دفتر سازمان ملل در این مورد تا کنون چیزی نگفته است، اما مرکز دیپلوماسی افغانستان هشدار میدهد، هر گروهی که شامل فهرست سیاه است نمی تواند در غیاب حکومت افغانستان در مورد این کشور صحبت کنند.

صبغت احمد سخنگوی وزارت امور خارجه میگوید: "حفظ حاکمیت افغانستان خط سرخ ما است و ما اجازه نمی دهیم که هیچ کشوری در غیاب افغانستان با طالبان راه مذاکره را باز کنند و یا به این گروه رسمیت بدهند؛ بدون شک شکایت ما به سازمان ملل اثر گذار بود و آن نشست لغو شد."
هر چند آوردن تحریم های سیاسی علیه طالبان به گونه ای پذیرفته شده است، اما گفته میشود که حکومت وحدت ملی طور پنهانی با این گروه همکاری میکنند.
آگاهان به این باور اند که این همکاری ها می‌تواند بالای فشارهای سازمان ملل و امریکا علیه طالبان سیاه بیاندازد.
احمد سعیدی دیپلومات پیشین افغانستان در پاکستان اظهار داشته است: "هرچند این شکایات به ضرر طالبان تمام میشود و برای حکومت موثر باشد، اما این حکومت ملی است که به گونه ای پنهانی طالبان را همکاری می کند."
این در حالی است که دولت افغانستان در پی نشست نمایندگان طالبان با شماری از چهره های سیاسی در مسکو و نیز تصمیم طالبان برای دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان، علیه این گروه به سازمان ملل شکایت نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала