کشف جدید خطرات نمک به پوست انسان

CC0 / Pixabay / کشف جدید خطرات نمک به پوست انسان
کشف جدید خطرات نمک به پوست انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسوبات نمک در بدن انسان به ایجاد واکنش های ایمنی آلرژیک کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه علم و فناوری مونیخ نمونه های پوست بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که سطح سدیم در مناطق آسیب دیده پوست بیش از 30 بار بیش از حد معمول است.
مطالعه جدید نشان داده است که نمک می تواند بر واکنش های ایمنی آلرژیک تأثیر بگذارد. به نظر می رسد که نمک تولید سلول های ایمنی Th2 را که در واکنش های پوستی آلرژیک مانند درماتیت آتوپیک فعال هستند، بیش از 30 بار افزایش می دهد.
کارشناسان متوجه شده اند که سدیم کلرید سلول های Th2 را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تولید مقدار بالایی از پروتئین های IL-4 و IL-13 می شوند.
به عنوان مثال، این ترکیبات نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدست آمده بدن دارند، اما با اضافه شدن آنها می توانند باعث رشد سریع بیماری های التهابی پوست گردند.
آنها این کار را با انتشار مقادیر زیاد مولکول های ضد التهابی به نام interleukin-4 و interleukin-13 انجام دادند که در آن غلظت نمک بالا روی پوست بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک یافت شد.
در همین حال محققان نتیجه گرفتند که جمعیت باکتری منحصر به فرد روی پوست وجود دارد که در حضور نمک به خوبی رشد می کند. تاکنون چگونگی به دست آمدن غلظت نمک و یا این که آیا رژیم غذایی بر روی آن تاثیر می گذارد یا نه ناشناخته باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала