ملابرادر در نشست قطر شرکت دارد

© Fotolia / Kingslygملابرادر در نشست قطر شر کت دارد
ملابرادر در نشست قطر  شر کت دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا عبدالغنی برادر در نشست نمایندگان امریکا و طالبان در قطر شرکت دارد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، قطر اعلام کرد، انتظار می‌رود جدیدترین دور مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان امروز (دوشنبه) در دوحه برگزار شود و ملا عبدالغنی برادر، رهبر سیاسی این گروه شبه نظامی در آن خواهد داشت.
در این نشست انتظار می‌رود که محوریت مذاکرات جدید آتش بسی برای پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا و خروج نیروهای خارجی از افغانستان باشد.
مقام‌های آمریکایی تمایل دارند تا با عبدالغنی برادر گفتگو کنند و امیدوارند که وی به مذاکرات تحرک و جنبشی وارد کند و به بررسی مسائل مربوط به این نبرد ۱۷ ساله بپردازد.
برادر در اکتبر ۲۰۱۸ از زندانی در پاکستان آزاد شد و انتصابش به عنوان رهبر سیاسی طالبان بیشتر به چشم اقدامی جدید از سوی طالبان برای بیرون آمدن از سایه سیاسی و دیپلماتیک انگاشته می‌شود.
این مذاکرات به رهبری زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان برگزار می‌شود.
مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که مذاکرات ماه گذشته میلادی در دوحه پیشرفتی قابل ملاحظه تا به امروز بوده اما مسائل مهمی هنوز بر سر زمان‌بندی برای برقراری یک آتش بس باقی مانده است.
طالبان تلاش‌های اخیر دولت کابل را برای حضور در نشست و همچنین پیشنهاد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای گشایش دفتر طالبان در افغانستان را متوقف کرده است.
حدود ۱۴ هزار نیروی آمریکایی به عنوان بخشی از مأموریت ناتو در ارائه آموزش، کمک و مشورت به نیروهای افغان در افغانستان مستقر هستند. برخی از نیروهای آمریکایی در عملیات مقابله با تروریسم حضور دارند.
تلاش برای برقراری صلح در حالی صورت می‌گیرد که طالبان به صورت روزانه دست به حملاتی در افغانستان می‌زند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала