پمپئو اظهارات ترامپ در مورد خطر هسته‌ای کوریای شمالی را زیر سوال برد

© AP Photo / White Houseپمپئو اظهارات ترامپ در مورد خطر هسته‌ای کوریای شمالی را زیر سوال برد
پمپئو اظهارات ترامپ در مورد خطر هسته‌ای کوریای شمالی را زیر سوال برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند روز پیش از آنکه دونالد ترامپ دومین نشستش با رهبر کوریای شمالی را برگزار کند، وزیر خارجه امریکا ادعای رئیس‌جمهوری این کشور را که پس از اولین نشست مطرح شده بود زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه امریکا در برنامه CNNدر پاسخ به اینکه آیا کوریای یک تهدید هسته‌ای برای امریکاست گفت: بله.
خبرنگار CNN از پامپئو پرسید: "اما رئیس‌جمهوری گفت که این طور نیست." پامپئو پاسخ داد: "او این طور نگفت. من دقیق می‌دانم." خبرنگار ادامه با اشاره به برگه‌هایی که در دست داشت، گفت: "او توئیت کرد که دیگر تهدید هسته‌ای از جانب کوریای شمالی وجود ندارد."
پمپئو با سر تکان دادن گفت: دونالد ترامپ می‌گفت پس از دیدار ماه جون رهبران در سنگاپور پیشرفت زیادی ایجاد شد که به صورت اساسی خطر هسته‌ای میان امریکا و کوریای شمالی را کاهش داد. منظور او این بوده است که تلاش‌هایی در سنگاپور، تعهدی که رئیس کیم داد، به طور اساسی این خطر را برای مردم امریکا کاهش داد. این وظیفه وزیر خارجه و رئیس‌جمهوری ایالات متحده است که مردم امریکا را ایمن نگه دارند. هدف ما دستیابی به آن است.
خبرنگار سی‌ان‌ان اما تسلیم نشد و گفت: من جملات شخص ترامپ را می‌خوانم. او این ادعا را پس از بازگشت از جلسه ملاقات با کیم جونگ اون مطرح کرد. ترامپ توئیت زد "تازه فرود آمدیم، سفری طولانی بود، اما همه اکنون می‌توانند احساس ایمنی بیشتری نسبت به اولین روزی که روی کار آمدم احساس کنند. دیگر یک تهدید هسته‌ای از سوی کوریای شمالی وجود ندارد."
رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ قصد دارند دومین نشست خودشان را چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته "27 و 28 فبروری" در هانوی پایتخت ویتنام برگزار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала