کشف سیاره هموار شگفت انگیز در کیهان دور

© Photo / WISE/IRSA/NASA/ Francesco Antonucciکشف سیاره هموار شگفت انگیز در کیهان دور
کشف سیاره هموار شگفت انگیز در کیهان دور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان ناسا یک ساختار شگفت انگیز را بر روی یک سیاره هموار در کیهان دور ملاحظه نموده اند.

در سایت ناسا عکس های دقیق Ultima Tule که توسط تلسکوپ New Horizons از نزدیک ترین نقطه روش این سیاره کوچک منتشر گردیده، نشان دهنده حضور چندین ساختار غیر قابل توضیح در سطح آن است.

موجودیت شواهد سیارات ناپدیدشده - اسپوتنیک افغانستان
موجودیت شواهد سیارات ناپدیدشده

آلن استرن، رئیس این پروژه اظهار داشته است: " ما به دلیل سرعت حرکت و زاویه دید باریک ریسک زیادی را متحمل شدیم، ما به راحتی می توانستیم عکسهای جزئی Ultima Thule را بدست بیاوریم و یا هیچ چیز دیگری را انجام ندهیم. ما این کار را انجام داده ایم و در حال حاضر غذای خوب فکری داریم، بسیاری از آن چیزهایی است که اکنون در سطح آن مشاهده می کنیم و شبیه هیچ سیاره دیگری نیستند".
در اوایل ماه جنوری سال جاری، استیشن بین ستاره ای New Horizons برای اولین بار نشان داد که آن شبیه سیاره بزرگ است. عکس های شگفت انگیزش پروب در جولای 2015 دریافت شد، و دوم — سیاره کوچک 2014 MU69، که نام غیر رسمی جنجالی "Ultima Thule" دارد را نیز دریافت کرد. استرن و همکارانش بخش های بیشتری از عکس ها را دریافت کرده اند و متوجه شده اند که در واقع این جسم یک جفت عجیب و غریب از ساختارهای تقریبا "صاف" است و چنین به نظر می رسد که مثل پنکیک و پانکک های غول پیکر باشد.
در حال حاضر پروب تقریبا 6.64 میلیارد کیلومتر از زمین عبور کرده و در شرایط عالی قرار دارد. دانشمندان امیدوارند که در دو سال آینده یک هدف جدید برای روابط نزدیک پیدا کنند که تقریبا در پایان سال 2020 اتفاق خواهد افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала