واکنش ها در امریکا به خبر استعفای جواد ظریف

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به استعفای محمد جواد ظریف از سمت وزارت امور خارجه ایران گفت واشنگتن به دقت گزارش‌ها درباره استعفای وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در واکنش به استعفای محمد جواد ظریف از سمت وزارت امور خارجه ایران گفت واشنگتن به دقت گزارش‌ها درباره استعفای وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کند.
وی در این باره گفت: «به دقت در حال دنبال کردن گزارش‌ها در مورد استعفای وزیر خارجه ایران هستیم و در حال حاضر حرف بیشتری برای گفتن نداریم.»
همزمان با این اظهارنظر، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، نیز با انتشار پیامی در صفحه خود در توئیتر به خبر استعفای ظریف واکنش نشان داد و نوشت حتی در صورت قطعی شدن این استعفا، سیاست ایالات متحده در قبال ایران تغییری نخواهد کرد.
مایک پمپئو عصر دوشنبه به وقت محلی در یادداشت توئیتری خود مدعی شد: در هر صورت وی و حسن روحانی تنها مردان خط مقدم " حکومت روحانیون"، هستند.
وی در ادامه اظهارات خود آورده است: ما می دانیم که رهبری ایران همه تصمیمات نهایی را می گیرد؛ سیاست ما بدون تغییر است؛ رژیم باید مانند یک کشور عادی رفتار کند و به مردم خود احترام بگذارد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه با نشر پیامی با مردم ایران خداحافظی کرد.
سید عباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری ایرانی ایرنا، اصالت متن انستاگرام و استعفای وزیر خارجه این کشور را تایید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала