فساد اداری در وزارت داخله افغانستان

© Wikipedia / Umiami91فساد اداری در وزارت داخله افغانستان
فساد اداری در وزارت داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیتۀ مستقل و مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری (میک)، گزارش‌ ای را زیر نام «ارزیابی آسیب‌پذیری‌های فساد اداری در وزارت داخله» منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به میک، (کمیتۀ مستقل و مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری) امروز تازه‌ترین گزارش‌اش را زیر نام «ارزیابی آسیب‌پذیری‌های فساد اداری در وزارت داخله» نشر کرد.
باری سلام‌، رئیس کمیتۀ میک می‌گوید، هدف این پژوهش شناسایی آسیب‌پذیری‌های فساد اداری در بخش‌های تدارکات، لوجستیک و مدیریت منابع بشری در وزارت امور داخله افغانستان است.
به گفتۀ رئیس میک، این بررسی نشان می‌دهد که در بخش تدارکات هنوز هم پلان تفصیلی معیاری وجود ندارد، قراردادها به گونۀ درست مدیریت نمی‌شود و فشارها از سوی مقام‌ها برای دریافت جزئیات داوطلبی‌ها وجود دارد.
باری سلام پیچیده‌بودن ساختار لوجستیک وزارت داخله را یکی از مشکلات بزرگ این وزارت می‌داند که زمینه‌ساز سوءاستفاده است. به گفتۀ او نمایندگان پارلمان، سیاستمداران و افسران پیشین پولیس از امکانات وزارت داخله استفاده می‌کنند.
او می‌افزاید که وزیر پیشین داخله گفته بود که 70 موتر این وزارت نزد افراد غیر مرتبط است؛ اما ریاست لوجستیک این وزارت فهرست تنها 36 موتر را ارائه کرده است.
باری سلام می‌گوید، پژوهش آنان نشان می‌دهد که در بخش منابع بشری وزارت امور داخله هم مشکلاتی وجود دارد. به گفتۀ او، برخی از فرماندهان و مقام‌ها در استخدام پولیس و کارمندان وزارت داخله دخالت دارند و استخدام به گونۀ رقابتی انجام نمی‌شود.
اجمل شاکر، عضو گروه تحقیقی کمیتۀ مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری می‌گوید، ارائۀ معلومات یکسان برای تمامی داوطلبان و شرکت‌ها، ایجاد میکانیسم درست ارزیابی سالانه و ترفیعات مأموران وزارت داخله از پیشنهادات این کمیته‌ برای وزارت داخله می‌باشد.
به گفتۀ او، در بخش استخدام افراد غیرنظامی این وزارت، قانون خدمات ملکی باید به گونۀ کامل عملی شود.
ایجاد سیستم آنلاین در وزارت داخله، ایجاد سیستم منظم با فهرست اجناس موجود و نصب جی‌پی‌اس در تمامی موترهای وزارت داخله از دیگر پیشنهادهای میک به این وزارت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала