پشتیبانی نیکی هیلی از حمله هند به پاکستان

© AP Photo / Seth Wenigپشتیبانی نیکی هیلی از حمله هند به پاکستان
پشتیبانی نیکی هیلی از حمله هند به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل از حمله هند به پاکستانی پشتیبانی اش را اعلام کرد.
پاکستان هند را به نقض خطوط قرمز هوایی مرزی متهم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان هند را به نقض خطوط قرمز هوایی مرزی متهم ساخت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از شبکه خبری هند، نیکی هیلی نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت، پاکستان در پشتیبانی از گروههای تروریستی پیشینه ای طولانی دارد و امریکا تا زمان تصحیح رفتار اسلام‌آباد نباید حتی یک دالر به این کشور کمک مالی انجام دهد.
وی در پشتیبانی از اقدامات دولت ترامپ در اعمال محدودیت‌های مالی در برابر دولت اسلام‌آباد گفت، امریکا تاکنون به پشتیبانی‌های مالی خود در برابر پاکستان متعهد بوده است اما در برابر اسلام‌آباد تنها با مواضع امریکا در سازمان ملل مخالفت کرده است.
به گفته نیکی هیلی، امریکا در سال 2017 یک میلیارد دالر به پاکستان کمک کرد که بیشتر آن به ارتش پاکستان تزریق شد.
نیکی هیلی که تا آخر سال گذشته به‌عنوان نماینده امریکا در سازمان ملل مشغول به فعالیت بود مدعی شد، پاکستان به‌رغم دریافت کمک‌های مالی امریکا به گروه‌های تروریستی در کشتار سربازان امریکا در افغانستان کمک کرده است.
یادآوری می کنیم، که به دنبال حمله تروریستی کشمیر که در اثر آن 40 نفر کشته شدند و هند عامل آن را گروههای مورد حمایت اسلام آباد اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور امروز سه‌شنبه طی عملیاتی بخشی از خاک پاکستان را که می گوید مقر تروریست ها است ، بمباران کرد. منابع خبری گزارش داده است، که بین 200 تا 300 نفر در این حمله کشته ‌شدند.
در واکنش به حمله نظامی هند، مقام‌های عالی دولت و رهبران احزاب سیاسی پاکستان روز سه‌شنبه با محکومیت تجاوز نظامی هند به خاک پاکستان گفتند نیروهای مسلح این کشور آماده پاسخ به هرگونه تجاوز و حمله خارجی هستند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان خطاب به هند هشدار داد که از دست جنگ‌طلبی بردارد و با چنین اقدامات تحریک‌آمیز، پاکستان را مورد آزمایش قرار ندهد.
آصف علی زرداری رئیس‌جمهوری سابق پاکستان نیز با انتقاد از رویکرد تهاجمی دولت مؤدی در هند گفت دهلی‌نو نباید به خاطر سیاست‌های داخلی خود امنیت منطقه را با خطر مواجه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала