خارج کردن کرم 10 سانتی متری زنده از گلوی یک بیمار+ عکس

© Fotolia / Masterqخارج کردن کرم 10 سانتی متری زنده از گلوی یک بیمار+ عکس
خارج کردن کرم 10 سانتی متری زنده از گلوی یک بیمار+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرد چینی ، بعد از دو ماه احساس درد و خونریزی در نهایت توانست به کمک پزشکان، یک زالوی زنده "نوع کرم درمانی" را از گلوی خود جدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه The Mirror بیمار چینایی که او را با نام " لی " می شناختند،، روز گذشته بعد از گذشت 2 ماه خونریزی در ناحیه گلو به بیمارستان " Xingwen County Hospital " واقع در چین مراجعه نمود تا علت خونریزی از ناحیه دهان و گلو خود مشخص کند. 

دکتر ژانگ دادونگ، برای تشخیص آن شروع به آندوسکوپی از ناحیه دهان نمود. وی هنگام بررسی مرد 60 ساله چینی، یک زالو" کرم درمانی که در افغانستان به نام جونک معروف است" در گلوی این مرد پیدا کرد و بدین گونه علت خونریزی در دو ماه گذشته مشخص شد و فورا این موجود خطرناک و خونخوار را از گلوی مرد جان خارج کرد.
احتمال داده شده است که آقای لی به دلیل نوشیدن آب آلوده دچار این مشکل شده است. وی توانست در نهایت از شر این پرزیت رهایی یابد. احتمال دارد که این کرم پس از نوشیدن آب آلوده در گلوی مرد خود را قایم نموده باشد و دکتر ژانگ برای رفع این مشکل به وی توصیه کرد که قبل از استفاده آب آنرا بجوشایند و سپس نوش جان کنید.
زالوها به نوعی کرم حلقوی گفته می شوند که دارای 3 فک می باشند و درون هر فک آنها 100 دندان وجود دارد. بدین معنا که زالو ها دارای 300 دندان می باشند و بیشتر سعی می کنند تا از خون موجودات زنده تغذیه نمایند و در طب سنتی نیز از آنها در درمان و از بین بردن خون آلوده استفاده می شد. این روزها نیز مجددا این فرآیند انجام می شود و اعتقاد براین است که این موجودات دارای مزیت ها و معایب مخصوص خود می باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала