کابلوف: موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست
کابلوف: موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: روسیه و امریکا آماده هستند رفت و آمد طالبان را تسهیل کنند اما موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست.

به گزارش اسپوتنیک،ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: روسیه و ایالات متده امریکا در مذاکرات توافق کردند که مسائل افغانستان باید توسط افغانها حل و فصل شود و مسکو و واشنگتن از این روند حمایت کنند.
کابلوف گفته است که مقام‌های روسی و امریکایی توافق کرده‌اند که مسکو و واشنگتن در روند صلح افغانستان نباید به طرف‌های افغانی راهکار و نسخه تحمیل کنند.
وی افزود: ما در یک موضوع مهم به توافق رسیدیم مبنی بر اینکه اگر چه دو قدرت بزرگ در جهان هستیم اما نباید به طرف های افغانی راهکار و نسخه تحمیل کنیم.  

ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف از احتمال شرکت ترکیه در نشست آینده مسکو سخن گفت

این مقام دیپلماتیک روس ادامه داد: ما همچنین توافق کردیم به طرف های افغانی که فقط شامل دولت نمی شوند و طالبان هم بخشی از آن است، فرصت بدهیم تا به راهکار قابل قبولی دست یابند.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد که واشنگتن آماده همکاری با مسکو برای حل مساله افغانستان است و دو طرف راهکار چند بخشی را دنبال می کنند.
کابلوف گفت: باید به ملت افغانستان این شانس داد تا به صلح و آرامش در این کشور دست پیدا کنند و سرنوشت کشور خود را در دست بگیرند.
کابلوف با ابراز امیدواری از اینکه در سال 2019 در حل مساله افغانستان جهشی چشم گیر صورت بگیرد، افزود: افغانها بطور جدی به فکر تعیین سرنوشت خود هستند، همه این عوامل ازجمله مذاکرات افغانها در مسکو و گفت وگوهای آمریکا با طالبان و نمایندگان دولت شرایط برای جهش در حل مساله افغانستان در سال جاری را فراهم کرده است.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در خصوص احتمال لغو تحریم های جنبش طالبان هم گفت: روسیه و امریکا آماده هستند برای حمایت از روند حل و فصل مساله افغانستان، رفت و آمد طالبان را که در فهرست تحریمی شورای امنیت قرار گرفته اند، تسهیل کنند.
کابلوف ادامه داد: اما موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که قرار است، امروز سه‌شنبه "26 فبروری" پنجمین دور گفتگوهای مقام‌های امریکایی و نمایندگان گروه طالبان در قطر برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала