تمجید خلیلزاد از هیئت کنونی طالبان در مذاکرات قطر

© Photo / EK / EKZalmay Khalilzad
Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت که تیم مذاکره کننده جدید طالبان از صلاحیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها، زلمی خلیلزاد نمایند ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با تاکید بر اینکه هیئت کنونی طالبان از صلاحیت بیشتری برخوردار است ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند دیدار قابل توجه و مهمی باشد.
خلیلزاد از قطر نیز به دلیل میزبانی این دیدار و از پاکستان نیز دلیل تسهیل این سفر قدردانی کرد. 

گروه طالبان نیز در خبرنامه‌ای در مورد نشست قطر گفته است ملا برادر پنجمین دور مذاکرات میان امریکا و طالبان را آغاز کرد و این مذاکرات بعد از این توسط محمد عباس استانکزی پیش برده خواهد شد.
در این خبرنامه آمده است که ملا برادر در نشست امروز درباره "اهمیت مذاکرات، صلاحیت تیم مذاکره کننده و نقشه راه برای آینده توضیح داد".
این پنجمین دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان است. 

گفته می‌شود حضور ملا برادر به این دور مذاکرات اهمیت ویژه بخشیده و انتظار می‌رود پیشرفت‌های دراین مذاکرات صورت بگیرد.
عمر داودزی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح نیز دیروز گفت که حضور ملابرادر این نشست قطر می‌تواند نتیجه بخش باشد زیرا به گفته او، این عضو طالبان صلاحیت بیشتری برای تصمیم گیری دارد.
ملا برادر دو روز پیش به منظور شرکت در نشست قطر، توسط یک هواپیمای ویژه از پاکستان به دوحه رفت.
این در حالیست که رسانه ها از نخستین دیدار زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان با ملاغنی برادر رییس دفتر قطر طالبان خبر داده اند.
خلیلزاد و ملابرادر برای نخستین بار روز گذشته (6 حوت) در ضیافتی که از سوی دولت قطر ترتیب داده شده بود، دیدار کردند.

آقای خلیلزاد پس از این دیدار در تویت کوتاهی نوشته است: "همین حالا نان چاشت را با ملا برادر و تیم وی صرف کردیم؛ نخستین بار است که با هم دیدار می‌کنیم؛ اکنون به سوی گفتگوها به پیش می‌رویم".

یک عضو هیات مذاکره کننده امریکا نیز گفته که در این نشست درباره مذاکرات بین الافغانی بحث صورت گرفت و زلمی خلیلزاد تلاش جدی کرد تا دولت افغانستان نیز در این مذاکرات سهیم شود.

روز گذشته داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت گفت که عدم آمادگی طالبان برای مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان بزرگترین مانع بر سر روند صلح افغانستان است.
با توجه به جایگاه و نفوذ ملا برادر در طالبان برخی کارشناسان نیز باور دارند که حضور وی در مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی در روند صلح افغانستان داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала