نامه سرگشاده طالبان به سازمان های بین المللی

© Sputnik / T.AZIMنامه سرگشاده طالبان به سازمان های بین المللی
نامه سرگشاده طالبان به سازمان های بین المللی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در نامه سرگشاده به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده اند که نیروهای امریکایی در سایه سکوت نهادهای حامی حقوق بشری برای جبران شکست خود در افغانستان به کشتار غیرنظامیان افغان روی آورده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، در پی حملات نیروهای امریکایی به غیرنظامیان در افغانستان، طالبان در نامه سرگشاده‌ای از این موضوع به سازمان‌ ملل و نهادهای بین‌المللی شکایت کرده است.
طالبان با انتشار فهرستی از وقایع کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای امریکایی در افغانستان تاکید کرده است که امریکایی ها با انجام جنایات جنگی به دنبال اعمال فشار بر این گروه است.
این گروه خاطرنشان کرد که نیروهای امریکایی با کشتار غیرنظامیان افغان تلاش می‌کند تا شکست خود در میدان‌های جنگ در این کشور را جبران کند.
در این نامه آمده است: نیروهای امریکایی به بهانه برقراری صلح و ثبات در افغانستان به جنایات ضدبشری ادامه می‌دهند گویا که هیچ سازمان بین‌المللی برای دفاع از حقوق بشر و دیوان بین‌المللی جنایات جنگی وجود ندارد.
طالبان در این نامه از سازمان ملل، نهادهای حقوق بشری، دیوان بین‌المللی جنایات ضد بشری و رسانه‌ها خواسته است تا کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی را محکوم کنند.
این گروه تاکید کرده است که سازمان‌های بین‌المللی باید برای مقابله با این روند عاملان این جنایات را تحت پیگیرد قرار دهند.
طالبان در حالی از کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای امریکایی به سازمان‌های بین‌المللی شکایت کرده است که حملات نیروهای امریکایی به غیرنظامیان افغان در ماههای اخیر به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
این نیروها در روزهای گذشته بارها اهداف غیرنظامی در ولایت‌های غزنی، وردک، پکتیا و ننگرهار را هدف قرار داده‌اند.
از سوی دیگر، سنا و پارلمان افغانستان نیز بارها از دولت این کشور خواسته است تا برای توقف عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی که منجر به کشتار غیرنظامیان می‌شود اقدام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала