پیام طالبان در خصوص آجندای امروزی نشست قطر

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پیام طالبان در خصوص آجندای امروزی نشست قطر
پیام طالبان در خصوص آجندای امروزی  نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرده که ضرر نرسیدن از خاک افغانستان به کسی، آجندای بعد از ظهر امروز نشست قطر خواهد بود .

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری اعلام کردند که در سومین روز از مذاکرات امریکا با طالبان در قطر این گروه همچنان به عدم مذاکره با دولت افغانستان و لزوم خروج نیروهای خارجی از این کشور تاکید می‌کند.
دور پنجم مذاکرات امریکا و طالبان در قطر وارد سومین روز خود شده است اما تا کنون پیشرفت‌هایی در مذاکرات دو طرف صورت نگرفته است
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز امروز در صفحه توییتر خود در پیامی کوتاه نوشته است: " دیروز بین گروپ های تخنیکی بر خروج نیروهای خارجی بحث انجام شد، تا چاشت امروز نیز همین بحث دوام کرد. بعد ازظهر برچگونگی عدم رسانیدن ضرر ازخاک افغانستان به کسی، گفتگو ها آغاز می شود. نشست های مسلسل تحت ریاست محترم شیر محمد عباس ستانکزی رئيس تیم مذاکراتی امارت ادامه دارد."  

سخنگوی طالبان نگفته است که طالبان چی تضمین‌هایی را به جانب ایالات متحده داده‌اند که دیگر از خاک افغانستان بر ضد امریکا استفاده نشود.
اما؛ او از رسیدن به توافق در این زمینه چیزی نگفته است.

همچنین در بخش دیگر پیام ذبح الله مجاهد آمده که آجندای بعد از ظهر امروز "برچگونگی عدم رسانیدن ضرر ازخاک افغانستان به کسی، گفتگو ها آغاز می شود."

او خاطر نشان کرده که نشست های مسلسل به ریاست شیرمحمد عباس استانکز ادامه دارد.

مذاکرات قطر دوروز پیش میان نمایندگان امریکا و طالبان آغاز شد.

پیش از این زلمی خلیلزاد گفته بود که در این نشست تلاش می‌کند تا طالبان را برای مذاکرات رو در رو با حکومت و برقراری آتش بس در افغانستان قناعت دهد.
این در حالی است که نشست قطر امروز وارد سومین روز خود شد. هرچند جزئیات بیشتری تا هنوز از این مذاکرات به بیرون درز نکرده است؛ اما این نشست امیدواری‌های را برای تامین صلح در کشور بیشتر کرده است.
زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان که هم اکنون سرگرم پنجمین دور مذاکرات با نمایندگان گروه طالبان در قطر است، پیش از این گفته بود که تنها وعده لفظی طالبان بسنده نبوده و باید آن گروه تضمین‌های قابل تایید و قابل تصدیق بدهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала