علت مرگ زودهنگام صدها هزارانسان کشف شد

© Screenshot/China Dailyعلت مرگ زودهنگام صدها هزارانسان کشف شد
علت مرگ زودهنگام صدها هزارانسان  کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تایج یک تحقیق نشان می‌دهد آلودگی در جهان دو سال از طول عمر انسان کاسته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org یک تیم بین المللی دانشمندان معلوم نمودند که تنها در در سال 2015، درسراسر جهان 385 هزار نفراز اثر آلودگی هوا ناشی از گاز و دود موتر ها جان های شان را از دست داده اند.
بررسی‌ها حاکی از آن است آلودگی هوا موجب شده تا از میانگین طول عمر افراد در سراسر جهان تقریبا دو سال کاسته شود و باعث شده آلودگی هوا بزرگترین تهدید برای سلامت انسان به حساب آید.  

آلودگی هوای کابل، رییس اداره حفاظت از محیط زیست را فراری ساخت - اسپوتنیک افغانستان
آلودگی هوای کابل، رییس اداره حفاظت از محیط زیست را فراری ساخت

مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری مزمن انسداد ریه مربوط است. آلودگی موجود در محیط کاری نیز از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است.
پنوموکونیوز (بیماری ریوی ناشی از استنشاق مواد تحریک کننده) در کارگران معدن زغال سنگ و سرطان مثانه در کارگران کارخانه‌های رنگ‌سازی از جمله مهمترین موارد گزارش شده است.
آزبستوز (التهاب ریه‌ها)، سرطان ریه و سایر سرطان‌ها و مزوتلیوما (نوعی سرطان بدخیم و نادر که منشا آن سلول‌های مزوتلیوم هستند) از دیگر مواردی است که برای کارگرانی که در معرض آزبست (پنبه نسوز) قرار دارند گزارش شده است. فشار خون بالا،‌ نارسایی کلیه و بیماری‌های قلبی نیز از جمله مواردی است که بر اثر آلودگی سرب گزارش شده است.
این گزارش نشان می‌دهد حدود 92 درصد از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط گزارش شده است. در کشورهای در حال توسعه سریع صنعتی از جمله بنگلادش، چین، هند، پاکستان، کنیا و ماداگاسکار، از هر چهار مرگ یک مورد به دلیل آلودگی گزارش شده است. چین و هند بیشتر قربانیان ناشی از آلودگی هوا را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала