کشته و زخمی شدن 50 طالب در ولایت تخار

© Sputnikکشته و زخمی شدن 50 طالب در ولایت تخار
کشته و زخمی شدن 50 طالب در ولایت تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرقه 20 پامیر از کشته و زخمی شدن 50 طالب در ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در ادامه عملیات تصفیوی نیروهای ارتش در ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار، 29 طالب کشته شده و 25 تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

سید قربان، رییس ارکان فرقه 20 پامیر، با تائید این موضوع می‌گوید این عملیات هم اکنون با حضور نیروهای حمایت قاطع ادامه دارد. همچنان آقای قربان، افزود که در جریان این عملیات بیش از 10 مرکز طالبان ازبین رفته و به شمول آزاد سازی ده روستا، مسیر چندین ولسوالی دیگر در ماوارای کوکچه نیز به روی رفت و آمد باز شده است.

نمک‌آب از لوث طالبان پاکسازی شد - اسپوتنیک افغانستان
نمک‌آب از لوث طالبان پاکسازی شد

با این حال، نزیک به 20 روز می‌شود که این عملیات در ولسوالی دشت قلعه تخار ادامه دارد، پیش از این مسوولان محلی این ولسوالی از کندی عملیات وبیجا شدن 6 ‌هزار خانواده مناطق زیر عملیات انتقاد کرده بودند.
از سویی هم، باشندگان این ولسوالی هنوز هم از حضور طالبان در مناطق شان نگرانی می‌کنند وخواهان شدت در عملیات تصفیوی در مناطق شان از سوی نیروهای امنیتی شده اند.

اما، گروه طالبان تاحال در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

این در حال است که مسوولان در ولایت تخار می‌گویند، هم اکنون راه ولسوالی‌های خواجه بهاوالدین، درقد وینگی قلعه که به دلیل نبردها بسته شده بود باز شده است و مردم بدون هراس می‌توانند که سر زندگی شان برگردند. از سوی دیگر به گفته مسوولان امنیتی در تخار این عملیات تا آزاد سازی کامل ولسوالی های این ولایت ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала