حکمتیار: در نشست مسکو هیئت "غیررسمی" دولت اشتراک داشت

© Sputnik / Khaibar Akifiحکمتیار: در نشست مسکو هیئت "غیررسمی" دولت اشتراک داشت
حکمتیار: در نشست مسکو هیئت غیررسمی دولت اشتراک داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته امیر حزب اسلامی افغانستان، ترکیب نشست بین‌الافغانی در مسکو "دلخواه" نبود.

گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی افغانستان در یک مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری اسپوتنیک، نشست بین‌الافغانی در مسکو را موثر ارزیابی کرده، گفت که وی به دلیل ملاحظاتی که درمورد اشتراک کنندگان این نشست داشت، خود اشتراک نورزید اما هیئت حزب اسلامی افغانستان را برای اشتراک در این نشست به مسکو فرستاد.

عبدالسلام ضعیف: نشست مسکو، اولین کنفرانس بدون ترجمان بود - اسپوتنیک افغانستان
عبدالسلام ضعیف: نشست مسکو، اولین کنفرانس بدون ترجمان بود

گلبدین حکمتیار گفت: "مشکل افغانستان باید از راه مذاکرات بین‌الافغانی حل شود، در هر کجای دنیا که باشد، اگر این اصل مراعات شود و موضوع جدی باشد، طرفین از کسانی نمایندگی کنند که در قضیه مطرح باشند، ما در این نوع مذاکرات حتمن شرکت می‌کنیم. متاسفانه کنفرانس مسکو هم از لحاظ ترکیب و هم از لحاظ آجندا، ملاحظاتی داشتیم که با توجه به آن، من شخصن در این کنفرانس شرکت نکردم، اما هیئت حزب در این مذاکرات شرکت کرد".

وی با ابراز نظر درمورد نتایج نشست بین‌الافغانی در مسکو گفت: "از این لحاظ مفید بود که مذاکره بین‌الافغانی صورت گرفت، هرچند ترکیب آن دلخواه نبود، ملاحظاتی وجود داشت ولی همینکه مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفت و طالبان حاضر شدند با افغانها به مذاکره بنشینند، حتی کسانی که دیروز با آنها حاضر به مذاکره نبودند، کسانی که در دولت قرار داشتند و طالبان حاضر نبودند با آنها به مذاکره بنشینند، ولی امروز با آنها هم که از دولت کنار رفتند، به مذاکره نشستند".

آقای حکمتیار با اشاره به اینکه در نشست بین‌الافغانی در مسکو هیئت غیررسمی دولت افغانستان نیز حضور داشت، گفت: "هیئت‌های غیررسمی دولت هم در این مذاکرات بودند، شاید فعلن برای طالبان دشوار باشد که بگویند ما با هیئت دولت به مذاکره نمی‌نشینیم، در حالیکه در مسکو هیئت غیررسمی دولت هم حاضر بود".

نسخه کامل مصاحبه اختصاصی آژانس خبری اسپوتنیک با گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی افغانستان به زودی از طریق سایت و صفحه فیسبوک "اسپوتنیک افغانستان" نشر می‌شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала