روسیه در حال ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی است

© Fotolia / Jimروسیه در حال ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی است
روسیه در حال ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور روسیه به مقامات کشورش دستور داد تا قبل از 15 جون سال طرح برنامه‌زیری برای ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی عملی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به مقام های دولتی در زمینه ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی دستور داد تا قبل از 15 جون سال 2019 میلادی طرح برنامه‌زیری آن عملی شود.

در مورد مشخصات این آن اطلاعات در دست نیست تنها تاریخ آن مشخص شده است.

به عنوان همچو استراتژی مشابه در کشور چین چند سال پیش بر خلاف روسیه ایجاد شد و در حال حاضر توسعه روی این استراتژی دوام دارد.

ساخت زیردریایی با تکنولوژی هوش مصنوعی در چین - اسپوتنیک افغانستان
ساخت زیردریایی با تکنولوژی هوش مصنوعی در چین

در سال 2017 میلادی کشور چین برنامه توسعه هوش مصنوعی نسل بعدی را منشتر کرد که اهداف اصلی چین در این زمینه رهبر جهانی تشریح شده بود. کشور چین برای سال های پیشرو بودجه‌ای معادل 150 میلیارد دالر به حوزۀ AI اختصاص داده است و قص دارد که تا سال 2020 در زمنیه هوش مصنوعنی با امریکا رقابت کند.

در حال حاضر چین برای تامین مالی در حوزه AI در رتبه اول قرار دارد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه اخیراً در جمع دانشجویان یکی از دانشگاه‌های این کشور به اهمیت هوش مصنوعی اشاره کرد. او بر اهمیت این حوزه از دانش در ایجاد فرصت‌های بزرگ تأکید کرد و گفت: «هر کشور که در این زمینه پیشرو باشد، رهبری جهان را در کنترل خواهد گرفت».

تردیدی وجود ندارد که روسیه توانایی رقابت با دیگر کشورها در حوزه هوش مصنوعی را دارد. این کشور هنوز هم در حوزه ریاضیات و علوم مهندسی جزو کشورهای پیشرو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала