عمران خان: پیلوت بازداشت‌شده هندی را آزاد می‌کنیم

© AFP 2023 / Asif Hassanعمران خان: پیلوت بازداشت‌شده هندی را آزاد می‌کنیم
عمران خان: پیلوت بازداشت‌شده هندی را آزاد می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم پاکستان وعده سپرده است که پیلوت بازداشت‌شده هندی توسط نیروهای مسلح پاکستان، آزاد می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ANI، عمران خان، صدراعظم پاکستان در نشست پارلمان این کشور، با اشاره به اینکه آزادی پیلوت هندی نباید به عنوان ضعف اسلام آباد پنداشته شود، گفت: "پاکستان خواستار صلح و رفاه است. جنگ هر دو ملت را از بین می‌برد".

سفیر پاکستان: با پیلوت بازداشت‌شده هندی برخورد خوب صورت می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر پاکستان: با پیلوت بازداشت‌شده هندی برخورد خوب صورت می‌گیرد

قبل از این چهار شنبه، 27 فبروری اردوی پاکستان اعلام کرده بود که دو طیاره نظامی هند که حریم هوایی پاکستان را در منطقه منازعه‌یی کشمیر نقض کرده بودند، توسط نیروهای پاکستانی سرنگون شده اند.

سپس رسانه‌های پاکستان ویدیویی را نشر کردند که در آن یکی از پیلوت‌های هندی که زخمی شده بود، دیده می‌شد. این پیلوت هندی اسم و رتبه نظامی اش را نیز به خبرنگاران گفت.

مقامات هندی نیز اعلام داشتند که یک جنگنده نیروهای هوایی پاکستان بر فراز کشمیر در نتیجه یک حادثه هوایی سرنگون شد که در این حادثه یک جنگنده میگ — ۲۱ هندی نیز سقوط کرد و پیلوت آن لادرک شد.

صبح پنج شنبه، 28 فبروری رسانه‌های هندی گزارش دادند که پاکستان مناطق مسکونی ایالت جامو و کشمیر در هند را هدف حملات راکتی قرار داده، که حملات بالمثل از جانب هند را نیز در پی داشته است.

روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ 14 فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.

در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، 45 تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای "جیش محمد" به دوش گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала