مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان «برای دو روز متوقف شد»

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان «برای دو روز متوقف شد»
مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان «برای دو روز متوقف شد» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان در قطر برای امروز و فردا متوقف شده است و سر از روز شنبه ادامه خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، طالبان با نشر اعلامیه‎یی گفتند که هیأت این گروه با نمایندگان امریکا در نشست دوحه از روز سه‎شنبه تا چاشت دیروز در بارۀ چگونگی بیرون‌شدن نیروهای خارجی و پس از چاشت دیروز در بارۀ این که از خاک افغانستان بر ضد «کسی» کار گرفته نشود گفت‌وگو کردند.

ذبیح‎الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در این اعلامیه گفته است که نشست شام گذشته به پایان رسیده و گروه مذاکره‌کنند امروز و فردا میان خود مشوره می‎کنند و برای روز سوم نشست، که قرار است به روز شنبه برگزار شود آمادگی می‎گیرند.

نگرانی  افغانستان از معامله پنهان امریکا با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی افغانستان از معامله پنهان امریکا با طالبان

در اعلامیۀ طالبان آمده است که در جریان دو روز گذشته ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه با عبدالرحمان الثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجۀ قطر، محمد المسند مشاور امنیت ملی قطر، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان و اسکات میلر فرمانده نیروهای پشتی‎بانی قاطع در افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدارها در بارۀ روند جاری گفت‌وگوهای صلح و بیرون‎شدن تمام نیروهای خارجی از افغانستان بحث شده است.

اعلامیه می‎افزاید که ملابرادر در بارۀ خروج نیروهای خارجی و تحولات آیندۀ افغانستان گفته است که این گروه برای روند جاری گفت‌وگوها و آوردن آرامش و نظام اسلامی در افغانستان متعهد است.

پنجمین دور گفت‌وگوهای صلح روز دوشنبه گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و در روز نخست این گفت‌وگوها زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با ملاعبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر دیدار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала