پرداخت 15 هزار یورو به پسر مهاجر افغان در فرانسه بخاطر برخورد نادرست

© AP Photo / Emilio Morenattiپرداخت 15 هزار یورو به پسر مهاجر افغان در فرانسه بخاطر برخورد نادرست
پرداخت 15 هزار یورو به پسر مهاجر افغان در فرانسه بخاطر برخورد نادرست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه حقوق بشر اروپا، مقامات فرانسه را بخاطر برخورد "تحقیر‌آمیز" با پسر نوجوان مهاجر از افغانستان، به پرداخت 15 هزار یورو به این پسر، محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، قاضی‌های محکمه استراسبورگ به توافق آرا به این نتیجه رسیدند که فرانسه ماده سوم (منع رفتار غیر انسانی و تحقیرآمیز) کنوانسیون اروپا برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی را نقض کرده است. درخواست برگزاری محکمه را لیونل کریوزو، وکیل مدافع این پسر به همکاری گروه اطلاعدهی و حمایت از پناهجویان در فرانسه (GISTI)، پیشکش نموده بود.

خان، نوجوان مهاجر افغانستان در فرانسه، هنگامی که 11 سال داشت در یک مرکز غیرقانونی مهاجرین در نزدیکی شهر کاله زندگی می‌کرد و به سن 12 سالگی فرانسه را به مقصد بریتانیا ترک گفت. در این مرکز حدود 10 هزار پناهجو که قصد داشتند بطور غیرقانونی به بریتانیا بروند، زندگی داشتند. در سال 2016 این مرکز توسط پولیس فرانسه تخریب شد و باشندگان آن در مراکز رسمی نگهداری پناهجویان جابجا شدند.

محکمه حقوق بشر اروپا به این نتیجه رسیده است که "مقامات فرانسه تمام اقدامات لازم برای انجام مسوولیت شان در راستای دفاع و حمایت از این پناهجوی زیرسن که بطور غیرقانونی در خاک این کشور قرار داشت، روی دست نگرفته اند".

محکمه خاطر نشان ساخته است که این نوجوان "در مدت شش ماه مجبور به زندگی کردن در کلبه‌یی بوده که شرایط آن برای یک نوجوان زیرسن مناسب نبوده و از امنیت لازم برخوردار نبوده است".

محکمه همچنان یادآور شد که مقامات فرانسوی به اینکه پسر مهاجر کمک لازم دریافت نکرده است، اعتراف نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала