طیاره جدید امریکایی برای هند

© Photo / YouTube/Lockheed Martinطیاره جدید امریکایی برای هند
طیاره جدید امریکایی برای هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند روز قبل کمپنی امریکایی Lockheed Martin در چوکات نمایشگاه Aero India 2019 برای اولین بار مواد در باره طیاره شکاری دورنمایی F-21 رونمایی کرد. در ماهیت خود، این طیاره نوع نوبتی طیاره شکاری عصری شده F-16 می باشد که بطور خاص برای نیروی هوایی هند طراحی شده است.

این پروژه برای شرکت در کانکور نو نیروی هوایی هند ترتیب شده و از همینرو یک سلسله مشخصات ویژه دارد که مستقیماً با خواسته ها و مطالبات سفارش دهنده بالقوه مربوط می باشند.

از نقطه نظر خصوصیات اساسی ساختاری، وسایل راهنمایی هوایی و غیره طیاره "جدید" سبک شکاری F-21 وریانت مناسب طیاره مشهور F-16V Block 70/72 می باشد.

برای اولین بار در تاریخ خانواده F-16 مودل جدید اندکس خودی جداگانه دریافت میکند. طبق معلومات رسمی، این کار به خواست نشان دادن تمام برتری های طیاره دورنمایی برای نیروی هوایی هند نسبت به همه انواع موجود مربوط می باشد. نیروی هوایی پاکستان توسط طیارات F-16 انواع کهنه مجهز می باشند و حفظ علامت کهن نسبت ملحوظات سیاسی ممکن نمی باشد.

قابل یاداوری است که اندکس F-21 را نیروی هوایی امریکا استفاده کرده بود. در نیمه دوم سال های هشتاد چنین علامت روی طیارات شکاری Kfir ساخت اسرائیل وجود داشت که در امریکا به اساس اجاره مورد بهره برداری قرار داشتند.

پروژه F-21 در کانکور MMRCA-2 پیشنهاد میشود که هدف آن انتخاب طیاره شکاری دورنمایی سبک برای نیروهای هوایی هند می باشد.

طیاره سازان امریکایی نیازمندی سفارش دهنده را مدنظر میگیرند که توسط چند شیوه منعکس میشود. برای پروژه F-21 علامت اشتهاری "For India, From India" (برای هند، از هند) برگزیده شده که شیوه برخورد نسبت به ساختمان ممکن را منعکس می سازد. کمپنی Lockheed Martin تولید طیارات برای هند را در موسسه محلی Tata Advanced Systems با ارسال بخش از پرزه جات از امریکا پیشنهاد میکند.

اساس طیاره نو شکاری F-21 را یکی از نظریات اخیر طیاره F-16V Viper تشکیل میدهد. در ماهیت امر، صحبت بر سر تطابق جدی طیاره موجود با مطالبات هند مطرح می باشد.

طیاره شکاری F-21 وسایل رادیوالکترونیکی پیشرفته را حفظ میکند که امکانات محاربوی به سطح "4++" یا "5" را تامین میکند. این طیاره تا به حال فقط در سطح طراحی قرار دارد. نمونه های آزمایشی آن هنوز ساخته نشده اند.

طیاره شکاری سبک دورنمایی F-21 کمپنی Lockheed Martin باعث دلچسپی معین میگردد. کانکور داوطلبی MMRCA-2 هند که برای ان طیاره شکاری امریکایی ساخته شده، نیز دقیقاً توجه را به خود جلب میدارد. اینکه آیا نوع نوبتی F-16 خواهد توانست به موضوع قرارداد نوبتی مبدل گردد — زمان نشان خواهد داد. در این صورت، احتمالاً، ما یکبار دیگر ناظر جریانات نهایت دلچسپ خواهیم بود که مشخص کانکورهای هندی می باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала