وزارت خارجه امریکا: پسر بن لادن ممکن در ایران پنهان شده باشد

© AP Photo / CIAوزارت خارجه امریکا: پسر بن لادن ممکن در ایران پنهان شده باشد
وزارت خارجه امریکا: پسر بن لادن ممکن در ایران پنهان شده باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه امریکا گفت، که پسر بنیانگذار گروه تروریستی القاعده ممکن در مرز افغانستان یا پاکستان و یا در ایران پنهان شده باشد.
آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، مایکل ایوانف رئیس دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه امریکا درباره پسر بنیانگذار گروه تروربستی القاعده حمزه بن لادن گفت:- "ما بر این باوریم که او در محدوده مرز افغانستان و پاکستان قرار دارد و احتمالا به ایران رفته است. ما معتقدیم که او رهبر جدید تروریست ها خواهد بود… او می تواند در هر نقطه از جنوب آسیای مرکزی باشد."

وزارت امور خارجه امریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ازای دریافت هر اطلاعاتی که به شناسایی محل اقامت حمزه بن لادن، که واشنگتن اعتقاد دارد در حال تبدیل شدن به رهبر این گروه تروریستی است، جایزه هنگفتی اعطا می‌کند.

ایوان در ادامه سخنانش گفت، که برنامه پاداش برای عدالت که از سال 1984 آغاز گردیده همچنان ابزار موثر در مبارزه با تروریست ها برای بدست آوردن اطلاعات است.

یادآوری می کنیم، که نام حمزه بن لادن در جنوری 2017 در فهرست ویژه تروریسم جهانی دولت ایلات متحده امریکا قرار گرفت. وی از سال 2015 پیام‌های صوتی و تصویری منتشر کرده که در آنها خواستار حمله به ایالات متحده و متحدان آن شده است.

پدر او، از بنیانگذاران سازمان القاعده و مسئول اصلی حملات مرگبار تروریستی 11 سپتمبر 2001 به ایالات متحده امریکا، به دنبال عملیات ویژه ارتش امریکا در بهار 2011، در پناهگاهش در یک منطقه دور افتاده در پاکستان کشته شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала