اعدام پیرمرد 70 ساله در امریکا

© AP Photo / Mark Humphreyاعدام پیرمرد 70 ساله در امریکا
اعدام پیرمرد 70 ساله در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پیرمرد 70 ساله در ایالت تگزاس ایالات متحده امریکا اعدام شد.
پس از 5 سال در امریکا یک محکوم توسط چوکی الکتریکی اعدام شد - اسپوتنیک افغانستان
پس از 5 سال در امریکا یک محکوم توسط چوکی برقی اعدام شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه از اعدام یک پیرمرد 70ساله در ایالت تگزاس امریکا خبر داد، که در سال 1989 والدین و برادر همسرش را به قتل رسانده بود.

این مرد، سومین زندانی است که از ابتدای سال میلادی روان در امریکا اعدام شده است.
بیلی وین کوبل(Billie Wayne Coble) در سال 1990 به جرم قتل والدین و برادر همسرش که درخواست طلاق او را داده بودند، محکوم شد.
مرگ این کهنه سرباز جنگ ویتنام با تزریق کشنده، در ساعت 18 و 24 دقیقه به وقت محلی در زندان هانتسویل، نزدیک به دو ساعت پس از اعلام رای دیوان عالی ایالات متحده اعلام شد.
کوبل پس از والتر مودی، که در سال 2018 در سن 83 سالگی در آلاباما کشته شد، قدیمی ترین زندانی است که در امریکا اعدام می شود. 
طبق گزارش مرکز اطلاعات مربوط به مجازات اعدام (DPIC)، در سال 2018، 25 نفر به اعدام محکوم شدند که 13 نفر این اعدام ها در تگزاس صورت گرفته است. 
بر اساس این گزارش، بیش از دو هزار و 700 نفر هم اینک در زندان های امریکا با محکومیت متوسط 15 سال، انتظار مرگ را می کشند. 
طبق گزارش روزنامه تگزاس تریبون، در تگزاس، نزدیک به 30 نفر از افرادی که به اعدام محکوم شده اند بیش از 25سال دور محکومیت خود را در زندان به سر برده اند. 
'بابی ویشا' دادستان تگزاس به تلویزیون محلی KXXV گفته است:- "من هشت سال است دادستان هستم و هر روز با جنایتکاران روبه رو می شوم اما هرگز با کسی به چنین بدی و شریری برخورد نداشتم".
 اعدام ها در امریکا در حالی صورت می گیرد، که همواره مدعیان حقوق بشر در این کشور ایران، چین و دیگر کشورها را متهم به نقش حقوق بشر و اعدام های گسترده می کنند.
این نخستین بار نیست که چنین اعدام هایی آن هم به صورت سخت و با تزریق سم کشنده در امریکا صورت می گیرد و نمونه های بسیاری از این قبیل اعدام ها در ایالت های مختلف آن گزارش شده است.
به عنوان نمونه، در سوم فیبروری سال میلادی روان ، براندون جونز در زندان جکسون در ایالت جورجیای امریکا با تزریق زهر اعدام شد.
این زندانی 72 ساله و دوستش ون سالمون در سال 1979 به اتهام کشتن کارمند یک تانک تیل دستگیر شده بودند. 
پیش از آن نیز در هفتم دسامبر سال گذشته میلادی، دیوید ارل میلر 61 ساله که در سال 1981 به علت قتل لی استندیفر 23 ساله به اعدام محکوم شد، کشته شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала