درگیری کشمیر همه جهان را تهدید می کند

© AFP 2023 / NARINDER NANU درگیری کشمیر همه جهان را تهدید می کند
درگیری کشمیر همه جهان را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری در کشمیر بسیار خطرناک است و همه جهان را تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار روزنامه Der Standard نوشت: وضعیت در کشمیر بسیار خطرناک است و امکان آغاز یک جنگ هسته ای میان هند و پاکستان می رود. در این مناقشه هسته ای نه تنها منطقه بلکه همه جهان آسیب خواهد دید.

رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان

روزنامه اتریشی Der Standard می نویسد: وضعیت در کشمیر بسیار خطرناک است و یک تهدید واقعی برای آغاز جنگ هسته ای میان هند و پاکستان وجود دارد.

فابیان زوممویلا، نویسنده مقاله می نویسد:- "اگر تنش ها در کشمیر افزایش یابد، جهان ممکن است حتی با زمستان های هسته ای مواجه شود."

روزنامه نگار Der Standard  یادآوری می کند، که هند و پاکستان در حال حاضر چهار بار جنگیده اند و در دو مورد امکان استفاده از سلاح های هسته ای وجود داشت.

زوممویلا اشاره می کند، که با هر گونه درگیری جدید، ترس در جهان رشد می کند و آنها ممکن از جنگ افزارهای هسته ای استفاده کنند.

علاوه بر این، نویسنده مقاله خاطرنشان می کند، که در گذشته، وزیر دفاع پاکستان و مشاوران امنیت ملی پاکستان بارها اعلام کرده اند که آماده استفاده از انواع سلاح هایی هستند که در اختیار دارند.

روزنامه نگاری اتریشی همچنان می نویسد، در سال های اخیر، هند و پاکستان ده ها میلیارد یورو برای دفاع از خود صرف کرده اند. در سال 2018، دهلی نو در حدود 50 میلیارد یورو برای ارتش سرمایه گذاری کرد، در حالی که اسلام آباد حدود 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرد.

هر دو کشور راکت های مختلفی دارند. ارتش پاکستان 2.5 هزار تانک، 1.6 هزار وسیله نقلیه زرهی و حدود 4.5 هزار اسلحه توپخانه دارد. در عوض، ارتش هند — 3.5 هزار تانک، 3 هزار وسیله نقلیه زرهی و 4.5 اسلحه توپخانه ای دارد. علاوه بر این، شمار هواپیمای جنگی هندی دو برابر نیروی هوایی پاکستان است.

زوممویلا نویسنده مقاله می نویسد، که به طور خاص، به همین دلیل است که کشور پاکستان در تلاش است تا این نابرابری را با سلاح های هسته ای خنثی کند.

براساس گزارش سپیرو، هر طرف درگیر دارای 130 تا 150 کلاهک هسته ای است و استفاده از آنها پیامدهای مرگباری برای جهان خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала