حنیف اتمر از ایجاد دولت موقت حمایت کرد

© Sputnik / Poyaمحمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که برای بوجود آمدن رویکردی فراگیر در روند صلح پس از حکومت وحدت ملی باید دولت موقت تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف مشاور پیشین امنیت ملی و یک تن از نامزدان در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو، در یک مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفته است: رئیس جمهور افغانستان با اقداماتی که به ضرر روند صلح است شرایط را بسیار دشوار می‌سازد.
این نامزد ریاست جمهوری افغانستان مانند دیگر نامزدها خواستار کناره‌گیری اشرف غنی از قدرت در ماه می سالجاری میلادی شد.
وی اظهارداشت: پس از پایان دوره کاری دولت در 21 می از تشکیل دولت موقت حمایت می‌کنیم و با توجه به کارنامه غنی عدم حضور وی در راس دولت بهتر خواهد شد.
این اظهارات اتمر در حالی مطرح می شود که، «هارون چخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته که اشرف غنی طرح مشخصی برای برقراری صلح در افغانستان دارد و بارها از طالبان خواسته تا با دولت وارد گفت‌وگو شوند.
چخانسوری تاکید کرد: تنها فردی که برنامه ، نقشه راه و ابتکار مناسبی برای صلح دارد رئیس جمهور غنی است و وجود اجماع درباره صلح نیز نتیجه همین نقشه راه است.
وی افزود که تا زمان برگزاری انتخابات اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور به کار خود ادامه خواهد داد و درخواست اتمر برای کناره‌گیری وی بی‌اساس است.
در حالی که سیاستمداران افغان درباره پیشرفت گفت‌وگوها بین نمایندگان امریکا و طالبان در سردرگمی بسر می‌برند «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور از وضعیت کنونی برای پیروزی در انتخابات سوء استفاده می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала