دستور بانک مرکزی پاکستان برای گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی

© AP Photo / K.M. Chaudaryدستور بانک مرکزی پاکستان برای گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی
دستور بانک مرکزی پاکستان برای گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی پاکستان دستور گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی را به همه بانک های این کشور ابلاغ کرد.
پیروزی عمران خان در پاکستان – ضربه جدی بر امریکا و خبر خوش برای مسکو - اسپوتنیک افغانستان
وعده‌ای نخست وزیر پاکستان به مهاجران افغانستان در آن کشور

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه داون نیوز پاکستان نوشت: بانک مرکزی پاکستان با تائید دستور «عمران خان» نخست وزیر این کشور به صورت رسمی دستور گشایش حساب برای مهاجران افغانستانی را به همه شعبه های بانک‌های پاکستانی ابلاغ کرد.

بر اساساس این گزارش، این دستور پس از آن صادر شده که هزاران مهاجر افغانستانی که از مدت ها پیش در پاکستان ساکن هستند برای تراکنش‌های مالی خود نیاز به حساب بانکی مجزا پیدا کرده‌اند.

طبق اعلام بانک مرکزی پاکستان کارتهای مهاجران افغانستانی مانند کارت شناسایی ملی پاکستانی‌ها عمل خواهد کرد و سازمان ثبت احوال پاکستان موسوم به نادرا برای همه مهاجران این کشور شناسه مجزایی صادر می‌کند.

سیستم بانکی پاکستان پیچیدگی‌های خاصی دارد و از گشایش حساب برای افرادی که شاغل نیستند یا دلیلی برای گشایش حساب ندارند خودداری می‌کند.

این سیاست به این دلیل دنبال می‌شود، که پاکستان از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) زیر فشار است و در لیست خاکستری و نظارت ویژه این گروه قرار دارد.

برخی مسئولان اسلام آباد بیم آن را دارند،که تروریست‌ها نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و تراکنش‌های مالی خود را در قالب مهاجران افغانستانی انجام دهند.

بسیاری از مهاجران افغانستانی ساکن پاکستان دارای کار و شغل آزاد هستند به همین دلیل استفاده از خدمات بانک برای آنان ضروری است.

گفته می شود، با صدور مجوز گشایش حساب برای مهاجران افغانستانی تراکنش‌های مالی در بانک های پاکستانی اضافه خواهد شد و این می تواند به عنوان یک نقطه مثبت برای اسلام آباد تلقی شود.

یادآوری می کنیم، که اخیرا «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان ازحضور 2 میلیون و 500 هزار مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان سخن گفته بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала