وجهه ترامپ در این هفته توسط این 5 دردسر خدشه دار شد

© REUTERS / Jorge Silvaوجهه ترامپ در این هفته توسط این 5 دردسر خدشه دار شد
وجهه ترامپ در این هفته توسط این 5 دردسر خدشه دار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در هفته گذشته با چالش‌ها و دردسرهایی مواجه شد که برای وجهه‌اش سنگین تمام شدند.
چرا ترامپ مخالف توافق نامه برجام است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا ترامپ مخالف توافق نامه برجام است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، هفته‌ای پر کار و سرشار از جنجال را پشت سر گذاشته است. جنجال‌هایی که تا حد زیادی وجهه ترامپ را بیش از پیش مخدوش کرده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، پنج خبر یا دردسر عمده مربوط به ترامپ طی هفته گذشته عبارتند از:

  1. ادای شهادت مایکل کوهن در کنگره؛ کارچاق‌کن پیشین ترامپ در جریان ادای شهادت در مجلس نمایندگان امریکا از سه جهت ترامپ را هدف قرار داد: پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز هنرپیشه فیلم‌های مستهجن، ماجرای سرقت و افشای ایمیل‌های هیلاری کلینتون و دموکرات‌ها توسط ویکی‌لیکس و نهایتا پیگیری ساخت و ساز برج ترامپ در مسکو. کوهن اذعان داشته است که چکی به مبلغ 35 هزار دالر را برای پرداخت بخشی از حق‌السکوت به استورمی دانیلز کشیده است. کوهن همچنین گفت، که مکالمه راجر استون و ترامپ درباره ویکی‌لیکس را شنیده است. کوهن همچنین گفته است، که در خصوص ساخت و سازها در روسیه 10 مرتبه با پسر و دختر ترامپ گفت‌و‌گو داشته است.
  2. پایان بی‌نتیجه نشست با رهبر کوریای شمالی؛ ترامپ واقعا فکر می‌کرد که نشست دومش با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به نتایج ملموس و قابل سنجشی در زمینه غیرهسته‌ای کردن شبه‌جزیره کوریا منجر شود. اما چنین نشد و در پایان مذاکراتی که به شکست انجامید به نظر می‌رسد که دو کشور همچنان اختلاف دیدگاه عمیقی دارند.
  3. ماجرای تأیید صلاحیت امنیتی داماد ترامپ؛ نشریه نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه گزارش داد، که ترامپ به رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید — جان کلی — دستور داده بود، که بالاترین گواهی صلاحیت امنیتی را برای دامادش یعنی جارد کوشنر تهیه کند. جان کلی با این تصمیم ترامپ موافق نبود و همزمان یادداشتی را در این باره نوشته بود. واکنشی که مشابه آن از سوی مشاور کاخ سفید و دیگر مقامات اطلاعاتی باسابقه نیز تکرار شد.
  4. شهادت قریب‌الوقوع فلیکس ساتر در برابر ترامپ؛ پس از ادای شهادت مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد، که ساتر در تاریخ 14 ماه مارچ (حدود دو هفته دیگر) برای ادای شهادت علنی در این کمیته حاضر خواهد شد. ساتر یک خبرچین پیشین اف‌بی‌آی است، که مدتی را به خاطر حمله با سلاح سرد در زندان به سر برده است. ساتر کسی بود که به کوهن پیشنهاد داده بود ترامپ وارد کار ساخت‌و‌ساز در مسکو شود.
  5. اظهارات تند والدین اوتو وارمبیر — امریکایی محبوس در کوریای شمالی که نهایتا جان باخت — درباره رهبر کوریای شمالی؛ اندکی پیش از آنکه کیم جونگ اون کوریای شمالی را به مقصد ویتنام ترک کند، ترامپ درباره حبس 18 ماهه اوتو وارمبیر، دانشجویی که به اتهام سرقت در کوریای شمالی زندانی شد و اندکی پس از بازگشتش به امریکا فوت کرد، مورد پرسش قرار گرفت. ترامپ گفته بود، که رهبر کوریای شمالی «به من گفته بود که چیزی درباره این ماجرا نمی‌دانسته و من حرفش را پذیرفتم». اما والدین وارمبیر بیانیه‌ای تند را منتشر کردند: «کیم و رژیم شیطانی‌اش مسئول مرگ پسر ما اوتو هستند… هیچ بهانه یا تعریف و تمجیدی نمی‌تواند آن را تغییر دهد».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала