طالبان: در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد
طالبان: در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی هیات گفت‌‌وگو کننده‌ی طالبان می‌گوید که در پنجمین دور گفت‌وگوهای این گروه با نمایندگان امریکا، در پیوند به مساله‌ی خروج نظامیان امریکایی و همچنین گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بحث می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، سهیل شاهین، سخنگوی هیات گفت‌‌وگو کننده‌ی طالبان می‌گوید که در پنجمین دور گفت‌وگوهای این گروه با نمایندگان امریکا، در پیوند به مساله‌ی خروج نظامیان امریکایی و همچنین گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بحث می‌شود.

سهیل شاهین در مصاحبه با شبکه‌ی خبری تی آرتی اگرچند گفت که طالبان هنوز حکومت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسند اما از سویی تاکید کرد که طالبان در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

سهیل شاهین گفت: «از نظر ما این گفت‌وگوها دو بعد دارد: یکی بعد خارجی، که شامل گفت‌وگو با امریکا در مورد خروج نیروهای‌ شان از افغانستان و همچنین اطمینان آن‌ها از این مساله می‌شود که افغانستان در برابر آنان و متحدان‌شان استفاده نشود. پس از آن، شامل بعد داخلی می‌شود که ما با افغان‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد».

خلیلزاد: مذاکرات بین الافغانی شرط اساسی حل بحران افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: مذاکرات بین الافغانی شرط اساسی حل بحران افغانستان است

سخنگوی هیات گفت‌وگوکننده‌ی طالبان از سویی تاکید کرد که این گروه به‌دنبال از بین‌بردن نهادها و برگشت به گذشته نیست و تنها می‌خواهد در این نهادها از جمله ارتش، اصلاحاتی به میان آید. پیش از این شیرمحمدعباس استانکزی، رییس هیات گفت‌وگوکننده‌ی طالبان، خواستار منحل‌شدن ارتش کشور شده بود اما سپس او نیز در دومین نشست مسکو از این حرفش عقب نشست.

آقای شاهین گفت: «نهادها به اصلاحات ضرورت دارند و این طبیعی و ضروری است اما این که ما بخواهیم نهادها را از بین ببریم، این یک ادعای نادرست است».

به باور این عضو هیات گفت‌وگوکننده‌ی طالبان، این گروه به حفظ حقوق زنان و حق آموزش دختران در چارچوب اصول اسلامی متعهد است. این در حالی است که در دوره‌ی حاکمیت طالبان، زنان از حق آموزش و کار در بیرون از خانه محروم شده ‌بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала