اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی برگزیده شدند

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
17 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای انتخاب کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخاباتی رأی گیری کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ ریاست جمهوری، 17 تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شمول محمداشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی، روز جمعه، دهم حوت اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را مشخص کردند.
بر اساس آرای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، سید عصمت‌الله مل، مولانا محمد عبدالله،‌ محمدقاسم الیاسی،‌ اورنگ زیب، مسافر قوقندی،‌ حوا علم نورستانی، حبیب‌الرحمان ننگ، محمدیونس طغرا، چمن‌شاه اعتمادی، محمدذاکر ذکی، محمدحنیف دانشیار، گیتی، زهره بیان شینواری و سید قطب‌الدین بیدار از میان 81 تن، رأی موفقیت را برای عضو شدن در کمیسیون‌های انتخاباتی به دست آوردند. 

کابلوف: تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، بحران این کشور را حل نمیکند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، بحران این کشور را حل نمیکند

نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات و احزاب سیاسی 84 تن را برای آن‌که به عنوان کمیشنر در کمیسیون‌های انتخاباتی گزینش شوند،‌ در تاریخ چهارم حوت به حکومت معرفی کرده بودند که روز گذشته 81 تن این افراد در ارگ ریاست جمهوری حضور یافتند و برنامه‌های‌شان را ارایه کردند.
روند گزینش این افراد طوری بود که هر نامزد در مدت سه دقیقه خلّص سوانح و برنامه‌هایش را در رابطه به انتخابات، در حضور نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ارایه می‌کرد. پس از ارایه برنامه‌های این افراد،‌ رأی‌گیری آغاز شد و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با آرای خودشان این افراد را برگزیدند. بلندترین رأی در روند گزینش اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی ۹ رأی بود که آن را سید عصمت‌الله مل، و مولانا محمد عبدالله گرفتند.
قرار است که از این میان هفت نفر به عنوان کمیشنر در کمیسیون مستقل انتخابات، پنج نفر به عنوان کمیشنر در کمیسیون شکایات انتخاباتی و هم‌چنان دو نفر دیگر به حیث رییسان دبیرخانه‌های این دو کمیسیون تعیین شوند.
شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور غنی تا دو روز دیگر کمیشنران کمیسیون‌ مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی و رییسان دبیرخانه این دو کمیسیون را تعیین می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала