اروپا به هیئت بررسی قضیه آزار و اذیت جنسی فدراسیون فوتبال ویزا نداده

© Photo / AWFT / AWFTاروپا به هیئت بررسی قضیه آزار و اذیت جنسی فدراسیون فوتبال ویزا نداده
اروپا به هیئت بررسی قضیه آزار و اذیت جنسی فدراسیون فوتبال ویزا نداده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که درخواست ویزۀ اروپا، برای دو تن از اعضای هیئت بررسی کنندۀ قضیۀ بدرفتاری‌ها در برابر بانوان فوتبال باز، با بیش از بیست روز تأخیر روبه‌رو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جمشید رسولی، سخن‌گوی لوی سارنوالی می‌گوید که این دوتن باید به چند کشور اروپایی بروند و در این زمینه، از کسانی در آن کشورها، بازپرسی کنند.

او در این باره افزود: «فقط هیئت انتظار این را دارد که ویزه در اختیار شان قرار بگیرد و این‌ها عازم این کشورها شوند تا با آن افراد و نهادهایی که تحقیقات مرتبط با قضیه نیاز است، تحقیقات تکمیل شود تا ما بتوانیم یک تحقیق در روشنایی احکام قانون، به شکل همه جانبه، داشته باشیم».

در همین حال، وزارت امور خارجه نیز تأیید می‌کند که برای دو عضو این هیئت، از یکی از سفارت‌های کشورهای اروپایی درخواست ویزه شده بود؛ اما تا کنون این درخواست پاسخی نیافته است.

رئیس جمهور غنی در دیدار با دادستان کل - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهورغنی: اتهام آزار جنسی با دختران فوتبالیست باید بررسی شود

در ماه دسامبر سال گذشتۀ میلادی، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان ادعا کرد که شماری از مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور به ویژه کرام الدین کریم، رییس این فدراسیون، برخی از دختران فوتبال باز را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

پس از این ادعاها، لوی سارنوالی بررسی‌هایش را آغاز کرد و وظایف پنج تن از مسؤولان فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق درآورد.

بازپرسی از کسانی در کابل به شمول بازیکنان تیم فوتبال بانوان و تصویربرداری و عکاسی تمامی اتاق‌ها و دفترهای فدراسیون فوتبال، از مهم‌ترین این کارها بوده‌اند.

این هیئت با شماری از اعضای پیشین تیم فوتبال بانوان که در بیرون از کشور استند، نیز گفت وگو کرده است.

با این حال، لوی سارنوالی تأکید می‌ورزد که دربارۀ این پرونده، در داخل کشور، بررسی‌های همه جانبه و فراگیر انجام شده‌اند.

به باور این نهاد، سفر اعضای هیئت بررسی کننده به اروپا، می‌تواند پهلوهای بیشتر ماجرا را روشن سازد و هیئت را در به نتیجه رسیدن این پرونده، یاری رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала