اصرار کردهای سوریه برای تغییر در قانون اساسی

© AP Photo / Arab 24 networkاصرار کردهای سوریه برای تغییر در قانون اساسی
اصرار کردهای سوریه برای تغییر در قانون اساسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کردهای سوریه در جریان کار تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اصرار برای تغییر در قانون اساسی خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده پشین کردهای سوریه در کنفرانس «امنیت و حاکمیت در خاورمیانه» در اربیل از اصرار کردهای سوریه در تغییر قانون اساسی خبر می‌دهد.

این نماینده می‌گوید: «نام رسمی کشور (جمهوری عربی سوریه) باید بدون وابستگی قومی، مذهبی و کدام نام خاصی به (جمهوری سوریه) تبدیل شود. علاوه براین سیستم جدید بر مبنای اصول دموکراتیک همانطور که توسط (شورای دموکراتیک سوریه) پیشنهاد شده است باشد».

گفت‌وگوهای امریکا با روسیه روی سرنوشت کردهای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
گفت‌وگوهای امریکا با روسیه روی سرنوشت کردهای سوریه

شورای دموکراتیک سوریه و نیروی دموکراتیک سوریه با حمایت ائتلاف بین‌المللی تقریباً تمام مناطق شرقی رود فرات که حدود 35 درصد سوریه می‌شود را کنترول می‌کنند.
پیش از این، نماینده روسیه در شورای امنیت از پیشرفت در حل اختلافات مسکو با سازمان ملل درباره ترکیب کمیته قانون اساسی سوریه خبر داده و بر ادامه کار مشترک روسیه، ایران و ترکیه با نماینده ویژه دبیرکل برای آغاز هرچه سریعتر این سازوکار تاکید کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره سوریه اعلام کرد که این کشور و سازمان ملل متحد موفق شده‌اند تا در جهت حل و فصل اختلاف نظرات به وجود آمده در رابطه با ترکیب کمیته قانون اساسی سوریه به پیشرفت‌هایی دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала