عملیات جنگنده های برداشته شده از فهرست ارتش امریکا در سوریه

CC BY-SA 2.0 / mashleymorgan / F-117عملیات جنگنده های برداشته شده از فهرست ارتش امریکا در سوریه
عملیات جنگنده های برداشته شده از فهرست ارتش امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده های برداشته شده از تجهیزات نیروی هوایی امریکا در حملات مخفی هوایی علیه سوریه شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل Scramble، جنگنده های اف-117 نایت هاوک برداشته شده از فهرست تجهیزات نیروی هوایی امریکا در سال 2017 میلادی در حملات مخفی هوایی علیه سوریه شرکت کردند.

روزنامه نگاران این نشریه خاطر نشان کردند که دوسال پیش اطلاعات مطمئن در مورد این خبر دریافت کردند. براساس اطلاعات آنها، حداقل چهار جنگنده نوع اف-117 به منطقه خارومیانه فرستاده شده بودند، زیرا نیروی هوایی امریکا نیاز فوری به این جنگنده پیدا کرده بود. یکی از این جنگنده ها در یک عملیات ویژه شرکت کرد و دورتر از پایگاه نظامی موقتش (عربستان سعودی، امارات متحده عربی یا قطر) پرواز کرد.

حمله هوایی ائتلاف به رهبری امریکا به بیمارستانی در دیرالزور - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوایی ائتلاف به رهبری امریکا به بیمارستانی در دیرالزور

همچنان این نشریه خاطر نشان کرد که این جنگنده‌ها بر فراز آسمان سوریه و عراق با بمب های کوچک (بمب های که دارای قطر کوچک) پرواز کردند.

در ماه دسمبر سال 2017 میلادی گزارش شد که نایت هاوک بر فرار آسمان ایالت نوادا جای که پایگاه نظامی «منطقه 51» است دیده شده است.

اف-117 نایت هاوک، جنگندۀ ضربتی (حمله زمینی) تک سرنشین و دو ماشینه است که توسط شرکت لاکهید برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شد و اولین جنگنده ساخته شده بر اساس فناوری رادارگریزی است.

پروژه این جنگنده پس از دوره‌ای از آزمایش‌های پروازی توأم با شکست به موفقیت رسید و اولین نمونه قابل پرواز در سال 1982 تحویل داده شد. وجود این جنگنده در سال 1988 به‌طور رسمی تأیید شد و تولید آن در سال 1990 متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала