تعیین عضوهای جدید کمیسیون های انتخاباتی توسط اشرف غنی

© AP Photo / Massoud Hossainiتعیین عضوهای جدید کمیسیون های انتخاباتی توسط اشرف غنی
تعیین عضوهای جدید کمیسیون های انتخاباتی توسط اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهورافغانستان امروز (یک‌شنبه، ۱۲ حوت) در چهار فرمان جداگانه اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را تعیین کرده است.
ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
ممنوع الخروج شدن اعضای پیشین کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در فرمان‌های جداگانه، هفت تن را به‌عنوان عضوهای جدید کمیسیون‌ مستقل انتخابات و پنج تن دیگر را به عنوان عضوهای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی انتخاب کرد. در کنار معلوم شدن عضوهای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی، حبیب‌الرحمان ننگ به‌عنوان رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات و چمن‌شاه اعتمادی، به‌عنوان رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تعیین شده‌اند.

بر اساس این فرمان، سید عصمت الله مل، مولانا محمدعبدالله، اورنگ‌زیب و محمدحنیف دانشیار برای پنج سال آینده؛ مسافر قوقندی، حوا علم نورستانی و رحیمه ظریمی برای سه سال آینده به‌عنوان عضو کمیسیون‌ مستقل انتخابات کار خواهند کرد.

در کنار آن، رئیس‌جمهور افغانستان، محمدقاسم الیاسی، زهره بیان شینواری و مولوی دین‌محمد عظیمی را برای پنج سال و محمدیونس طغرا و سید قطبی‌الدین رویدار را برای مدت سه سال به‌‍‌عنوان عضوهای کمیسیون‌ شکایت‌های انتخاباتی تعیین کرده است.

از سویی، حبیب‌الرحمان ننگ، به‌عنوان رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات و چمن‌شاه اعتمادی، به‌عنوان رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تعیین شده‌اند.

در فرمان‌های رئیس‌جمهور افغانستان تاکید شده است، که عضوهای معرفی شده باید در نخستین نشست کاری‌شان، رئیسان، معاونان و دبیرانشان را انتخاب کرده و کارشان را بر مبنای قانون جدید انتخابات آغاز کنند.

پیش از این، ۱۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان روز جمعه (۱۰ حوت) برای نامزدان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی رأی دادند که از میان بیش از ۸۰ نفر ۱۶ نفر آن‌ها بیشترین آرا را به‌دست آوردند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک ماه می شود، که رئیسان پیشین و اعضای کمیسیون های پیشین انتخاباتی توسط رئیس جمهور افغانستان برکنار و به دادستانی معرفی شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала