پاکستانی‌ها خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به عمران خان

© Photo / IK / IKپاکستانی‌ها خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به عمران خان
پاکستانی‌ها خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیک به سه هزار پاکستانی با امضای نامه هایی از بنیاد نوبل خواستند، نخست‌ وزیر این کشور را در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این جنبش پس از آن آغاز شد که پاکستان یک پیلوت هندی را که پیش از این اسیر کرده بود، به این کشور بازگرداند.

پس از این اتفاق هزاران تن در توئیتر هشتگ #NobelPeaceForImranKhan (جایزه نوبل برای عمران خان) را منتشر کردند. پس از آن نیز دو نامه آنلاین برای اهدای جایزه نوبل به نخست وزیر پاکستان تهیه شد که به فاصله چند ساعت، یکی از آنها 240 هزار و دیگری 59 هزار امضا جمع کرد.

همچنین پیش‌نویس قطعنامه‌ای به پارلمان ارائه شده که به موجب آن از بنیاد نوبل خواسته شده تا جایزه صلح سال 2020 به عمران خان اهدا شود.

در این پیش‌نویس آمده است که عمران خان «نقش هوشمندانه در کاهش تنش میان پاکستان و هند ایفا کرده» و به همین دلیل شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است.

چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای اتمی به‌رسمیت نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان
چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای اتمی به‌رسمیت نمی‌شناسیم

قبل از این چهار شنبه، 27 فبروری اردوی پاکستان اعلام کرده بود که دو طیاره نظامی هند که حریم هوایی پاکستان را در منطقه منازعه‌یی کشمیر نقض کرده بودند، توسط نیروهای پاکستانی سرنگون شده اند.

سپس رسانه‌های پاکستان ویدیویی را نشر کردند که در آن یکی از پیلوت‌های هندی که زخمی شده بود، دیده می‌شد. این پیلوت هندی اسم و رتبه نظامی اش را نیز به خبرنگاران گفت.

مقامات هندی نیز اعلام داشتند که یک جنگنده نیروهای هوایی پاکستان بر فراز کشمیر در نتیجه یک حادثه هوایی سرنگون شد که در این حادثه یک جنگنده میگ — 21 هندی نیز سقوط کرد و پیلوت آن لادرک شد.

صبح پنج شنبه، 28 فبروری رسانه‌های هندی گزارش دادند که پاکستان مناطق مسکونی ایالت جامو و کشمیر در هند را هدف حملات راکتی قرار داده، که حملات بالمثل از جانب هند را نیز در پی داشته است.

روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ 14 فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.

در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، 45 تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای «جیش محمد» به دوش گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала