گردباد در جنوب امریکا دست‌کم 14 کشته بر جا گذاشت

© REUTERS / Mike Stoneگردباد در جنوب امریکا دست‌کم 14 کشته بر جا گذاشت
گردباد در جنوب امریکا دست‌کم 14 کشته بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی وقوع گردباد عصر یکشنبه در ایالت آلاباما واقع در جنوب‌شرق امریکا دست‌کم 14 نفر کشته شدند؛ در میان کشته شدگان شماری کودک نیز دیده می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی NBC گردباد مسافت چندکیلومتری را طی کرد و خرابی‌های گسترده‌ را تا شعاع چهارصد متریِ مسیر حرکت خود برجای گذاشت.
مقامات محلی پیامدهای این حادثه را «فاجعه بار» توصیف کرده‌اند. گردباد در منطقۀ «لی کانتی» شمار قابل توجهی خانه، رستوران و فروشگاه را نابود کرد و بسیاری از درختان منطقه را نیز شکست. 

این حادثه بیش از 40 زخمی برجای گذاشت که به درمانگاهها و بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند. برخی از زخمی‌ها در شرایط بحرانی به سر می‌برند.
جستجو برای یافتن آسیب دیدگان و ناپدید شدگان این حادثه ادامه دارد. گروههای امداد در تمام شب مشغول خارج کردن مجروحان و قربانیان این حادثه از میان آوارها بودند و بنا بر اعلام مقامات منطقه با توجه به خرابی‌های گسترده، احتمال می‌رود شمار قربانیان گردباد افزایش یابد.
مقامات منطقه احتمال می‌دهند که با توجه به تداوم شرایط نامساعد آب و هوایی، جنوب ایالات متحده امریکا بار دیگر دستخوش گردبادهای قوی شود به همین دلیل در ایالت آلاباما وضعیت اضطراری حاکم و مدارس آن برای روز دوشنبه تعطیل اعلام شده است. به ساکنان ایالتهای همسایه از جمله جورجیا نیز دربارۀ وقوع طوفان و گردباد هشدار داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала