نوجوان نابغه جدید جهان ریاکتور هستوی را در داخل اتاق ساخت

© AP Photo / Bela Szandelszkyریاکتور هستوی
ریاکتور هستوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جکسون اسوالت، نوجوان 14 ساله، تصمیم گرفت جوان ترین مخترع ریاکتور هستوی شود، تا بتواند ثابت کند که در سن وی نیز میتوان اختراعات بزرگ را انجام داد.

اسپوتنیک به نقل از نشریه Motherboard، جکسون اووالت صنف هشت مکتب و باشنده تنسی، ایالات متحده امریکا میباشد. این نوجوان علاقه به خواندن کتاب دارد. او آزمایشات را در ریاکتور شخصی خود انجام میدهد. وی حین که 12 سال داشت ریاکتور هستوی خود را ساخت.

چین خانه ها را با راکتور هسته ای گرم خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین خانه ها را با راکتور هسته ای گرم خواهد کرد

او سپس داستان تیلور ویلسون، دانش آموز 14 ساله ای را که یک ریاکتور هستوی را در گاراژ خانه اش جمع آوری کرده بود، مطالعه کرد. در سال 2008، آن نوجوان به عنوان جوانترین فرد در جهان شناخته شد که موفق به دستیابی به سنتیز هستوی شد. سپس حتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا شخصا با این نوجوان دیدن نمود و اکنون، این نوجوان پس از 10 سال، جکسون رکورد ویلسون را عقب گذاشت.

نخست اسوالت به دقت کتاب های را در مورد سنتیز هستوی مطالعه کرد. او متوجه شد که فرایند تجزیه (استفاده شده در استیشن های هستوی) خطرناک است و یک الگوریتم دیگری باید جایگزین آن شود، زمانی که بین اتم ها تشریک مساعی صورت میگیرد و انرژی تولید می گردد.
این نوجوان فهرست از ابزارها و مواد مورد نیاز برای ایجاد یک ریاکتور فیوژن را تهیه نمود. معلوم شد که برای این کار به 10000 دالر نیاز است. اگر چه والدین شگفت زده شدند، مبلغ مورد نیاز را از بودجه خانواده تهیه کردند. دانش آموز اتاق بازی سابق خود را به لابراتوار فیزیک خانه تبدیل کرد. او گزارش های دیگران را در مورد روند جمع آوری و استفاده، و نیز نتیجه گیری از اشتباهات دیگران مطالعه کرد.

ین راکتور هسته ای تحقیقاتی جهان تا سال 2022 در روسیه ساخته می شود - اسپوتنیک افغانستان
بزرگترین راکتور هسته ای تحقیقاتی جهان تا سال 2022 در روسیه ساخته می شود

متخصص فیزیک هستوی برای وی پیدا نشد. وگر نه متخصص می توانست نه تنها به نوجوان توصیه های ارزشمند بدهد، بلکه میتوانست امنیت نوجوانان را نیز تامین نماید. فقط معلم فیزیک مکتب و همچنین محققین شفاخانه تحقیقات کودکان سنت جان در ممفیس. سپس، استادان فیزیک از دانشگاه برادران مسیحی به این کار پیوستند. همه آنها حمایت تیوریکی را به عهده گرفتند و پسر به طور کامل مسولیت این پروژه را بر عهده گرفت. حتی بسیاری از دوستان وی نمی دانستند که او چه کار می کنند.
اسوالت نتایج کار خود را با محاسبات نظری و عکس ها در انجمن پروفایل Fusor.net منتشر کرد. مردان بزرگسال با تجربه فیزیک هستوی زیادی نوجوان حیران شدند، اما متوجه گردیدند که این نوجوان در مسیر درست حرکت می کند. مدیر اداری ریچارد هال، انجینر الکترونیک پیشین، این نوجوان را به عنوان جوانترین فرد فیزیک دان جهان شناخت.
این نوجوان نابغه امریکائی به نتایج دست رسیده خود متوقف نگردیده بلکه قصد دارد در آینده نزدیک ریاکتور دیگری را راه اندازی کند. این بار دستگاه به اساس روش تکمک کروی کار خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала