هشدار پاکستان به افغانستان

© REUTERS / Mukesh Guptaهشدار پاکستان به افغانستان
هشدار پاکستان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان به افغانستان از عواقب ناشی از درگیری با هند هشدار داد.

 شماری از مقامات پاکستان هشدار داده اند که افزایش اخیر بحران روابط بین اسلام آباد و دهلی نو، می تواند پیامدهایی برای روند صلح در افغانستان داشته باشد.
مقامات امريکایی به آژانس رویترز گفتند که مقامات اسلام آباد به طور خاص هشدار داده که پاکستان می تواند در روند حل و فصل افغانستان از "میانجیگری" و متوقف کردن فشار بر طالبان دست بردارد.
ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد به آژانس رویترز گفت: "اگر بحران با هند ادامه یابد، پاکستان باید به طور کامل در مرز شرقی خود تمرکز کند که این امر ممکن است بر روی تلاش های ما در جبهه غربی تأثیر بگذارد.
به گفته این نماینده رسمی پاکستان، اسلام آباد از زمان بحران روابط خود با دهلی نو در ماه گذشته توجه خود را به افغانستان کاهش داده است و این امر ممکن است به روند حل و فصل افغانستان تاثیر منفی بجا بگذارد.
شایان ذکر است که روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ ۱۴ فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.
در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، ۴۵ تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای "جیش محمد" به دوش گرفته است.
در نتیجه افزایش تنش میان هند و پاکستان در دو هفته اخیر، یک جنگنده هندی و یک جنگنده پاکستانی در سرحد میان حریم فضایی دوکشور توسط دو طرف سرنگون شده و همچنین در نتیجه حملات توپخانه‌ای دوطرف، چندین نفر در دو طرف سر حد مشترک، کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала