واشنگتن پست دروغ های روزانه ترامپ را برشمرد

© REUTERS / Yuri Gripas واشنگتن پست دروغ های روزانه ترامپ را برشمرد
واشنگتن پست دروغ های روزانه ترامپ را برشمرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی ادعاهای غلط و دروغین پرداخت که رئیس‌جمهور امریکا از زمان ورود به کاخ سفید بیان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در یک سال اول ریاست جمهوری خود حدود 1165 مورد ادعای نادرست یا گمراه کننده داشته که به صورت میانگین پنج بار در روز است. ترامپ ماه اکتبر در آستانه انتخابات میان دوره کنگره 1205 ادعای نادرست، به صورت متوسط 22 مورد در روز بیان کرد.
تعداد ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ تا 30 دسامبر 2018 که 710 روز از حضور او در کاخ سفید گذشته است، به 7645 مورد رسید. سیل اطلاعات غلط رئیس‌جمهوری امریکا با کمپین‌های او در سراسر این کشور پیش از انتخابات کنگره اوج گرفت. هر کدام از آن گردهمایی‌ها با طرح 35 تا 45 ادعای مشکوک همراه شد.
دومین ماه پر دروغ دونالد ترامپ، ماه نوامبر با 866 مورد ادعای غلط یا گمراه‌کننده بود؛ چهار روز از پنج روز پر دروغ ترامپ در ماه نوامبر بود. او پنجم نوامبر 139 ادعا، سوم نوامبر 130 ادعا، دوم نوامبر 97 ادعا و بیست و ششم نوامبر 90 ادعای دروغین بیان کرد.
بیش از یک‌چهارم ادعاهای ترامپ یعنی 2030 مورد، حین کمپین‌های انتخاباتی مطرح شد. 1944 مورد ادعای دیگر حین گفت‌وگوهای مطبوعاتی و 1314 ادعا هم در پیام‌های توئیتری او آمد.
فراوانی تحریف اطلاعات و سرهم کردن داستان‌ها به دست ترامپ در گردهمایی‌های او نمود پیدا کرد؛ او 125 مرتبه به غلط مدعی شد که بزرگترین کاهش مالیاتی در تاریخ امریکا را داشته است. او 110 بار به غلط تاکید کرد که امروز اقتصاد امریکا بهترین وضعیت در طول تاریخ را دارد و 94 مرتبه به اشتباه مدعی شد که ساخت دیوار مرزی او تمام شده است.
در دسته‌بندی موضوعات، ادعاهای غلط یا گمراه‌کننده او درباره مهاجرت با 1130 مورد در صدر لیست است. ادعاهای نادرست در حوزه سیاست خارجی و مناسبات تجاری با 822 ادعا در جایگاه دوم است و ادعاهایی در حوزه اقتصادی با 768 مورد و ادعاهایی در حوزه اشتغال با 741 مورد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала