اتمر: تا پایان کار حکومت بر طالبان فشار وارد شود

© Photo / دفتر شورای امنیت ملیاتمر: تا پایان کار حکومت بر طالبان فشار وارد شود
اتمر: تا پایان کار حکومت بر طالبان فشار وارد شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حنیف اتمر نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری در دیدار با نماینده ویژه آلمان برای افغانستان بر پایان کار حکومت وحدت ملی در اول جوزای سال آینده تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از رسانه های کابل، دفتر مطبوعاتی تیم صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای اتمر و مارکوس پوتزیل نماینده‌ خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان روز گذشته دیدار کرده است.

براساس اعلامیه، آقای اتمر و پوتزیل، پیرامون صلح، انتخابات و گسترش همکاری‌های افغانستان و آلمان بحث و تبادل نظر کرده اند. 

در اعلامیه تذکر یافته که در این دیدار در مورد پایان دوره قانونی حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا سال آینده خورشیدی و غیر مشروع بودن آن نیز صحبت شده است.

همچنین، آقای اتمر ضمن قدردانی از همکاری‌های تخنیکی و سیاسی کشور آلمان در روند صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد به دستیابی توافق برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به دست آید.

آقای اتمر از جامعه‌ جهانی خواست تا آنان نیز از طریق مختلف بالای طالبان فشار وارد کنند تا این گروه از خشونت دست بردارند.

در ادامه این دیدار آقای مارکوس پوتزیل نیز آغاز مذاکرات بین الافغانی را گام مثبت و مهم شمرد و افزود: اگر طالبان نمی‌خواهند با رهبران حکومت افغانستان صحبت کنند، بهتر است به پروسه‌ آغاز شده‌ مذاکرات بین الافغانی ادامه دهند تا حضور افغانان در این پروسه مثمر ثمر باشد.

دو جانب، افزون بر مذاکرات بین الافغانی و تلاش های آقای خلیل‌زاد، روی تشکیل لویه جرگه نیز صحبت کردند و تبادل نظر نمود.

گفتنی است که در این دیدار هر دو جانب روی ارتباطات دوستانه و گسترش همکاری‌های مردم افغانستان و جرمنی تاکید کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала