رقیب ترامپ خواستار ختم جنگ در افغانستان شد

© REUTERS / Yuri GripasU.S. Senator Bernie Sanders speaks during a news conference on Yemen resolution on Capitol Hill in Washington, U.S., January 30, 2019
U.S. Senator Bernie Sanders speaks during a news conference on Yemen resolution on Capitol Hill in Washington, U.S., January 30, 2019 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکادر سال 2020 می گوید، مردم امریکا جنگ بی پایان نمی‌خواهند.

به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020 در حساب توئیتر خود نوشت: سربازان امریکایی تقریبا 18 سال است که در افغانستان هستند، این نیرو‌ها از سال 2003 در عراق و از سال 2015 در سوریه مستقر شده اند.
او افزود مردم امریکا جنگ بی پایان نمی‌خواهند. کنگره باید مجوز‌های قانونی خود را در زمینه استفاده از زور جددا به تائید برساند و با مسئولیت پذیری به این مداخلات پایان دهد.
وی گفت: "نیروهای آمریکایی در افغانستان تقریبا 18 سال بوده اند، عراق از سال 2003 و در سوریه از سال 2015".
این اظهارات سناتور امریکایی در حالی مطرح می شود که، تاکنون پنج دور گفت‌وگوی مستقیم میان نمایندگان طالبان و امریکا برگزار شده است. پس از آخرین دور این نشست‌ها که شش روز به طول انجامیده بود، خلیل‌زاد گفت که آمریکا با طالبان درباره چارچوب کلی صلح به توافق رسیده‌اند. 

سناتور دموکرات: ترامپ تا انتخابات آینده پشت میله‌های زندان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
سناتور دموکرات: ترامپ تا انتخابات آینده پشت میله‌های زندان خواهد بود
 
از نگاه کارشناسان، عدم حضور نماینده دولت افغانستان در این مذاکرات، چالش بر انگیز بوده و این احتمال وجود دارد که آمریکا از تروریست‌های طالبان بار دیگر علیه منافع ملی افغانستان بهره‌برداری کند. در عراق هم آمریکا در حال احیای مجدد داعش است.
یادآوری می کنیم که، پنجمین دور مذاکرات نمایندگان طالبان به ریاست«ملا برادر» و «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه امریکا برای صلح در افغانستان، در قطر ادامه دارد.
هفته گذشته، خلیل‌زاد در صفحه توییتر خود نوشت: نخستین بار با ملا برادر و تیم کاری‌اش در جریان غذای چاشت (ناهار) دیدار کردم و اکنون به سوی مذاکرات می‌رویم.
طالبان اعلام کرد، ملا برادر پنجمین دور مذاکرات با امریکا را آغاز کرد و این مذاکرات از این پس، توسط «محمد عباس استانکزی»به نمایندگی از طالبان، ادامه خواهد یافت.
گفته می‌شود حضور ملا برادر به این دور از مذاکرات، اهمیت ویژه‌ای داده و انتظار می‌رود پیشرفت‌هایی صورت بگیرد.
به گفته مقامات وزارت خارجه قطر، هیچ وقت احتمال به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها با طالبان، تا این حد بالا نبوده است. با این حال، هنوز اما و اگرهای زیادی وجود دارد. قطری‌ها ترجیح داده‌اند در مورد دسترسی رسانه‌ها به افراد طالبان، خصوصا «ملا عبدالغنی برادر» احتیاط کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала