اختلاف امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان

© Sputnik / T.AZIMاختلاف امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان
اختلاف امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اختلافات میان نمایندگان امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان هنوز هم ادامه دارد و دو طرف به نتیجه نرسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس گفته های برخی منابع، اختلافات میان نمایندگان امریکا و طالبان بر سر پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان هنوز هم ادامه دارد و دو طرف به نتیجه نرسیده اند.
هرچند تا هنوز به شکل رسمی از جزئیات نشست قطر چیزی منتشر نشده است، اما گفته می شود که دوطرف در مذاکرات چند روز گذشته، نتوانسته اند بر سر موضوعات مطرح شده به توافق برسند.
هیات امریکایی در این مذاکرات خواستار توافق طالبان با موجودیت یک پایگاه نظامی در افغانستان اند؛ اما طالبان تا هنوز این مساله را نپذیرفته اند.
بر علاوه هیات امریکایی گفته اند که برای پاسخ فوری به تهدیدهای احتمالی علیه این کشور به یک پایگاه نظامی این کشور ضرورت است؛ اما طالبان جواب منفی داده اند.
همچنین واشنگتن پست نیز گفته است که دو طرف مذاکره کننده در قطر روی تقسیم اوقات خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان نیز اختلاف نظر دارند.
طبق گزارش رسالنه ها، هیات امریکایی گفته که نیروهای خود را تا 2024 به شکل تدریجی از افغانستان می‌کشد؛ اما طالبان گفته اند نیروهای امریکایی باید در مدت یک سال افغانستان را ترک کنند.
به گفته منابع، هرچند مذاکرات قطر پیچیده شده است؛ اما هنوز هم امیدواری برای رسیدن به یک توافق کلی در این مذاکرات وجود دارد.
این در حالی است که مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا نیز از پیچیدگی در مذاکرات قطر به دلیل منفعت جویی کشورهای منطقه از جمله روسیه، چین، پاکستان، ایران و هند، روز گذشته اعلام کرد تا دو هفته دیگر خود در این نشست اشتراک خواهند کرد.
پیش از این سرگی لاوروف و عبدالعزیز کاملوف وزرای خارجه روسیه و ازبکستان نیز به قطر رفته و مذاکرات امریکا و طالبان را موثر خوانده اند.
هرچند جزئیات بیشتری از این مذاکرات پخش نشده؛ ولی دو طرف برای رسیدن به توافق در این نشست ابراز امیدواری کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала