کوریای شمالی بازسازی تاسیسات هسته‌ای خود را دوباره آغاز کرد

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کوریای شمالی در پی شکست مذاکرات اخیر با امریکا در حال بازسازی یکی از تأسیسات هسته‌ای خود است که پیشتر وعده تخریب آنرا داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از 38 North چند روز پس از شکست دور دوم مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، رسانه‌های امریکایی می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کوریای شمالی در حال بازسازی یک سایت راکتی است که پیشتر وعده داده بود آن را تخریب کند.
این رسانه به نقل از تحلیلگران نظامی امریکایی و منابع اطلاعاتی کوریای جنوبی و با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای که دو روز پس از شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون گرفته شده‌اند، اعلام کرده که کوریای شمالی بازسازی تاسیساتی که از آنها برای پرتاب راکتو یا آزمایش موتور راکت ها و تخنیک مرتبط با راکت های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کند را از سر گرفته است.
این افشاگری تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دور دوم مذاکراتِ سران امریکا و کوریای شمالی در پایتخت ویتنام بدون هیچ توافقی و به صورت کاملا غیرمنتظره پایان یافت.
کارشناسان می گویند، می‌گوید این مساله (بازسازی تاسیسات راکتی کوریای شمالی) می‌تواند به معنای آماده شدن پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به تعلیق آزمایش‌های راکتی خود باشد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بارها از آن به عنوان یک موفقیت دیپلماتیک یاد کرده است.
برخی کارشناسان گمانه‌زنی کرده‌اند که کوریای شمالی ممکن است در پی شکست مذاکرات خود با امریکا، آزمایش‌های راکنتی خود را که سال گذشته تعلیق شده بود، از سر بگیرد. این کشور از نوامبر 2017 آزمایش‌های راکتی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و ترامپ نیز بار ها از آن به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک یاد کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала