هدیه جالب رئیس‌جمهور ترکمنستان به تمام زنان این کشور

© AP Photo / Alexander Vershininهدیه جالب رئیس‌جمهور ترکمنستان به تمام زنان این کشور
هدیه جالب رئیس‌جمهور ترکمنستان به تمام زنان این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان ترکمنستان به مناسبت 8 مارچ، روز بین المللی زن هرکدام مبلغ 60 مانات ( 17 دالر) به عنوان هدیه از طرف قربان قلی بردی محمدوف رئیس جمهور این کشور دریافت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پورتل اطلاعاتی ترکمنستان، بر اساس دستورالعمل بردی محمدوف، همه زنان شاغل، بازنشسته و همچنین زنان در حال تحصیل از جمله در دوره های دکترا و فوق دکترا و همچنین دختران کودکستانی در این کشور هدیه 17 دالری رئیس جمهور را دریافت خواهند کرد.
در دستورالعمل خاطرنشان می شود که همه زنان ترکمن باید در جریان مراسم جشن به مناسبت روز بین المللی زن باید هدیه رئیس جمهور را دریافت کنند.
سنت تقدیم هدیه دالری به زنان به مناسبت 8 مارچ در زمان حکومت صفرمراد نیازوف، اولین رئیس جمهور ترکمنستان بنیان گذاری شد و اکنون با گذشت چندین سال ادامه دارد.
در ترکمنستان که جمیعت آن بالغ بر 6 میلیون نفر است، هر ساله این روز به عنوان روز زن جشن گرفته می‌شود و این روز تعطیل است.
روز جهانی زنان جشنی است که هر ساله در روز 8 مارچ برگزار می‌شود.
این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در کل جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکز جشن روی بزرگداشت، قدردانی، و تقدیر از زنان برای دستاوردهای بزرگ آنها در امورزندگی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала